slaaptijden

Hoi

Mijn dochter is nu 7 weken
en ik heb het idee dat ze de hele dag bijna slaapt
ze ligt wel overdag in de box en gaat om 11ur 's avonds naar haar wiegje
is het beter om bepaalde vaste tijden haar in het wiegje te leggen
zodat ze merkt dat de wieg is om te slapen
ze slaapt van ongeveer 1 uur tot 7 in de nacht

alvast bedankt
groetjes nicolevb
 




Hallo Nicole,
Mijn zoontje sliep ook heel veel toen hij die leeftijd had. Maar, van slapen moeten ze groeien... dus ik vond dat ook prima!
Ik hield een beetje het volgende schema aan;
Wakker worden, voeden, eventjes "spelen" en dan weer het bed in. Stan sliep meestal in zijn wiegje. Om verschil tussen dag en nacht aan te houden, hield ik zijn kamer overdag licht (geen gordijnen dicht) en 's avonds ging het gordijn dicht.
Natuurlijk sliep hij ook wel eens in de wandelwagen en soms in de box. Maar als het een beetje mogelijk was, ging hij zijn bedje in.
Je vroeg of het beter is om je dochter in het wiegje te laten slapen. Als ze hier 's nachts goed in slaapt, dan is er in principe niets aan de hand. Dan "weet" ze dat dit haar slaapplekje is. Zelf zou ik ervoor kiezen om je baby zo veel mogelijk te laten slapen in haar eigen bedje (als het mogelijk is natuurlijk). Natuurlijk wandelde ik ook regelmatig door de stad. Maar dan zorgde ik er wel voor dat Stan één slaapje overdag in zijn bedje deed.
Veel succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik heb geprobeerd om onze bram zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te laten slapen,
Zo vond ik die 3 R-ren ook heel belangrijk, Rust, Reinheid en Regelmaat.
En vooral die rust vinden ze dan toch het meest in hun eigen bedje op hun eigen kamertje.
Ook zijn we nooit zoveel weg gegaan toen, omdat ik  het gewoon prettiger vond dat ie zijn slaapje goed kon doen en dat dan in zijn eigen bedje.

Bram is nu bijna 10 maanden en nog slaapt hij zijn slaapjes in zijn eigen bedje.

Succes ermee en geniet ervan want voor je het weet zijn alweer 10 maanden.

liefs Ilona, mv Bram (14-03-'05)
 
Terug
Bovenaan