slaaptijden

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Hoeveel slapen jullie kindjes nog op de dag.

Mijn zoontje is nu 9 maanden en heeft nog 2 slaapjes.
Sochtends van 10.00-12.00 uur (of iets langer)
Smiddag van 15.30-16.30 uur (of iets langer)

Met welke leeftijd gaan de kindjes naar 1 middagslaapje op een dag.
Wanneer is sochtends weg wil en mijn zoon niet kan slapen (slaapt niet in de wagen omdat alles zo interessant is) haal ik hem vreselijk uit zijn ritme. Hij haalt de slaap ook niet later in!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mariska
 
Hai,

Ik weet niet meer exact wanneer ik overging op een slaapje met mijn meiden, maar weet nog wel hoe ik dat gedaan heb. Ik ben de ochtendslaap iedere keer een kwartiertje gaan verlaten. Eerst dus om 10 uur naar bed, volgende dag 10.15 en zo verder. Soms hadden we een paar dagen dezelfde bedtijd, want dan trok ze het echt niet meer. Steeds iets verder rekken tot je rond het middaguur uit komt. Als je in één keer de ochtendslaap overslaat, zijn ze oververmoeid en kunnen dan eigenlijk ook niet meer slapen. Langzaam de slaapjes gaan verschuiven, werkt vaak wel.

Groetjes Nynke
 
Hoi.
Mijn dochter sliep tot ongeveer een jaar nog twee keer per dag (hooguit twee keer een uur), daarna merkte ik een paar keer per week dat ze 's ochtends steeds wakker in bed lag. Toen heb ik haar gewoon opgehouden tot ze moe werd en dat hield ze keurig vol tot 12.00 uur/12.30 uur. En dan ging ze na de boterham naar bed.
Overigens ken ik wel kinderen van ruim anderhalf die nog steeds twee keer per dag (úuuren) slapen, dus het wisselt heel sterk.
Ik deed het gewoon zo: 's ochtends bleef ik gewoon thuis zodat ze altijd naar bed kon als ze moe werd en 's middags ging ik pas boodschappen doen etc.
 

Hi,

Mijn zoontje van bijna 10mnden slaapt gemiddeld 2x per dag.Van ongeveer 9.00tm10.30 & van 13.30 tm 15.30.Tussen 18.00&19.00 word hij wat moeilijker, omdat hij moe word, maar we houden hem toch echt op tot19.00& slaapt dan tm 7.00 de volgende morgen.Je hoort mij niet klagen....LOL, want zijn slaapjes zijn voor mij precies tijd genoeg om t huis elke dag gedaan te krijgen.
Groetjes Maro
 
Hoi,
Mijn dochtertje Anouk, 8,5 maand, doet nog steeds 3 flinke slaapjes op 'n dag (2x2 uur, 1x1 uur)  + 's nachts van 8 tot 7.30 uur!
Ze heeft het blijkbaar nodig.
Slaapkop he, ben benieuwd wanneer er 1 slaapje afvalt.
Liefs, Femke
 
Hoi,

Youri is 8 maanden en slaapt nog 4 keer overdag!

Van 8 uur tot 10 uur, van half 12 tot 1 uur, van 2 uur tot half 5 en van 6 uur tot 7 uur. Dat is dus overdag nog 7 uur.  En dan de nacht van half 9 tot half 8.

En ik moet niet proberen hier iets in te veranderen, want dan zet meneer een keel op. Wandelen of met de auto weg gaan kan wel gewoon. Dan slaapt hij niet of in de auto of wagen. Maar dit moet ik ook geen dagen achter elkaar doen, want dan is het ook niet goed meer.

Wat een slaapkop hè? Hij zal het wel nodig hebben. Maar binnenkort wil ik toch eens wat gaan rekken om proberen het laatste slaapje eraf te krijgen. Ben benieuwd!

1 of 2 slaapjes is bij mij dus in ieder geval nog lang niet aan de orde.

Groetjes,
Maike
 
Terug
Bovenaan