Slaaptips gevraagd.....

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Nou, ik heb effe jullie deskundige en ervaren hulp nodig.

Sven slaapt nog steeds 2 keer op een dag en dat heeft hij ook echt nodig.
Sinds kort (een klein weekje) slaapt hij eindelijk een beetje door 's nachts. Maar ja, met als gevolg dat hij 's ochtends meestal rond 6 uur wakker is. Ongeveer een uur eerder dan eerst. En dus is hij rond een uur of 8 bekaf.
Als ik hem dan op bed leg, slaapt hij ongeveer anderhalf uur. 's Middags is hij dan rond 12 uur weer total loss en dat kan ik dan nog rekken tot ongeveer half 1.
De laatste paar dagen slaapt hij dan ook weer anderhalf uur. Als hij dan wakker wordt heb ik niet het idee dat hij uitgeslapen is want hij wrijft dan nog flink door zijn oogjes en is niet in zijn hum. Terugleggen lukt echter niet want dan zet meneer het op een krijsen.
Ook wat later op de middag terugleggen gaat niet want ook daar is hij het niet mee eens. Maar ja, nu zit ik dus tegenwoordig om 4 uur met een oververmoeid jochie waar geen land mee te bezeilen is.

Hebben jullie tips???????????????????

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Kun je heb niet beter meteen op bed leggen om 12 uur als hij doodop is, als je het rekt tot half 1 is hij al weer een beetje over zijn slaap heen en slaapt dan misschien wel minder dan jij zou willen.

Wij geven nu aan Daan als hij 's middags niet meer wil gaan slapen (of het al te laat is voor nog een dutje ivm met bedtijd om 19 uur) even zijn speen (tut) en knuffel (nijntje met doekje). Hij komt dan meestal lekker tegen een van ons aanliggen op de bank en kijkt rustig mee tv. Doen wij dit niet dan hebben we ook een mannetje dat niet te genieten is en alleen maar jengelt en zeurt.

Hopenlijk heb je hier iets aan.

Liefs Saskia

Hallo,

Wij zitten ook een beetje met hetzelfde. Onze zoon van 9 maanden is smorgens ook de laatste paar weekjes eerder wakker ook rond 6 uur ipv 7 uur. Ik leg hem meestal rond half 9 op bed. Meneer wil niet altijd en huilt nu ook 10 min voordat hij slaapt ( normaal nooit last van). Smiddags is hij bij het eten altijd bek af en gaat om 12.30 weer op bed. Soms slaapt hij in 1x maar soms ook wel weer na de 10 minuten.

Smiddags is hij inderdaad ook weer rond die tijd best wel moe. Ik ga dan meestal een blokje om. Of hij mag de teletubbies zien met wat drinken of hij luiert lekker in zijn wipstoel buiten. En dan is het meestal hem vermaken om 17.00 uur krijgt hij warm eten ( eerder dan ons 6 uur haalt hij bijna niet) Na het eten is ie weer even te genieten met zijn buikje vol. Om kwart over 6 gaan we na boven in badje. Daarna een fles en dan proberen te slapen. Meestal ( de laatste 3 wkn) krijst hij dan even en zit op handen en voeten in bed. Dan knuffel ik hem nog even na 5 min en dan leg ik hem terug en gaat hij slapen.

Het zijn niet echt tips, maar zo doen wij het momenteel.

Groetjes

Diarich

(   O ja hoop dat het huilen voor het slapen gaan en snachts soms 1 a 2x wakker nu drie weken lang de beruchte sprong van 8.5 maanden is!)

Niks zo lastig als een jengelend kind omdat hij moe is, voor hem en voor jou niet fijn.
Ik moet zeggen dat ik heel veel geluk heb, ze heeft nog 3 slaapjes, ze is meestal rond 7e wakker, soms eerder maar ik laat d'r gewoon liggen, en dan ligt ze te kletsen, een uur later leg ik d'r weer terug na d'r papje en slaapt ze vaak een goed uur, dan gaat ze 's middags nog van 12 tot 2 ongeveer, en aan het eind van de middag nog een tukkie van 5 tot 6. Ik krijg regelmatig te horen dat ze veel slaapt, maar ja als ze moe is, dan is ze moe. Nou vroeg je eigenlijk om tips en ik zou zeggen leg hem op bed als hij moe is, volg zijn tempo en ritme en pas je daarop aan, als hij het doet met 4 korte slaapjes of met 2 lange en hij is daar vrolijk onder, dan is dat toch prima. Soms gaat ze weleens net voor het eten, jammer eet ze maar wat later (maar wel goed) en gaat ze ietsjes later eten, maar ze is dan ook wel zo makkelijk dat ik d'r niet ook een uur later 's avonds naar bed hoef te doen, ze slaapt eigenlijk dan ook goed.
Ik weet niet of hij meteen gaat huilen als hij wakker is, maar soms laat ik d'r gewoon nog even liggen, heeft ze nog lekker rust, maar ja ze vindt het dan ook echt niet erg.
Ik zorg wel dat ze lekker in slaapt, en heb dan ook elke keer een heel bedritueel haha, maar ja wel heel duidelijk voor d'r.
Ik hoop dat het snel wat beter gaat, en misschien is het wel een fase waar hij even inzit, oh ja, misschien is het een idee om duidelijk rust en acitiviteiten momenten in de dag te doen, zodat hij de tijd heeft om dingen te verwerken en even bij te komen.
En zo ook even zijn rust pakt. groetjes!

Hoi Hoi.
Ik ben het met de bovenstaande mamma eens. Probeer zoveel mogelijk het ritme van je eigen kind aan te houden. Als hij moe is laten slapen. Nu weet ik ook dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar wij hebben dit met Nathan ook gehad. Als hij dan s' middags uit bed kwam was hij nog moe. Dus wat ik dan gedaan heb is even wat drinken misschien iets eten. Een klein beetje en dan weer terug naar bed. Hij was het er in het begin niet mee eens maar naar een paar minuten sliep hij wel weer. Een kind geeft zelf altijd aan wanner het zijn rust nodig heeft. Een kind kan dus ook nooit te veel slapen. Het ene kind heeft nu eenmaal meer rust nodig dan het andere.
En soms heb ik ook moeten leren zijn het gewoon fases waar zo door heen moeten. De wel bekende sprongetjes. Dan wil de geest meer dan het lichaam kan.

Ik heb dus niet echt tips alleen maar volg je gevoel en probeer gewoon wat voor hem/haar het beste werkt. Sorry weet dat even niet meer.
Ik hoop dat je er iets mee kan

Succes
Groetjes Karin mv Nathan 02-07-07

Terug
Bovenaan