slaaptips

hallo moeders, ik heb een vraagje over mijn zoontje van 7 weken ,hij heeft overdag moeite met in slaap komen en als die dan eindelijk naar 20min krijsen in slaap is gevallen is hij zo weer wakker .We bakeren hem ook in in  een losse doek maar dat lijkt wel of hij dat niks vindt en hij worsteld net zolang tot dat die zijn armen er uit heeft daarom hebben we nu een pacco doek besteld .ik hoop dat die beter helpt want tot nu toe overdag slaapt hij niet vast of beter snachts wel.(gelukkig) En overdag als je met hem praat en speelt is hij vrolijk .En zodra die moe is en naar bed gaat slaat die helemaal om   dan doet die niks anders dan huilen en krijsen.heeft iemand wat tips voor mij om dat in slaap komen wat aangenamer voor hem en ons te maken.


groetjes moeder van 2
 
Hoi,

Wij hadden dat ook met onze dochter, nu inmiddels ruim 4 maanden.

De tip "regelmaat" hebben we veel aan gehad.
Dat wil zeggen, alles volgens een vast patroon doen.
Bijvoorbeeld: voeding geven, even knuffelen bij jou op schoot, zichzelf even vermaken in de box. Zodra hij "aangeeft" moe te worden, door bijvoorbeeld te gapen of jammeren of smakken, dan hem in zijn bedje leggen.
Het is even doorzetten, maar op een gegeven moment hebben ze door wat het ritme is en weten ze niet beter.
Ik wil niet zeggen dat het altijd helpt, maar bij ons hielp het zeker ìets.

Bij ons kwam er ook nog bij kijken dat Sanne last had van haar nek. Ze had een sterke voorkeurshouding (weigerde ook naar de andere kant te kijken). Wij zijn toen met haar naar de osteopaat gegaan en met de week knapte ze op en nu is het helemaal over! Bij ons heeft ze een tijdje in de SafeTSleep gelegen, zodat ze niet kon gaan "zwerven" door haar bedje. Erg handig!

O ja, bij ons was het huilen ook alleen overdag, 's nachts sliep ze goed.

Nou, hopelijk heb je hier iets aan.
Succes ermee!

Groetjes
 
Hi,

De pacco doeken werken heel goed, mijn dochter had losse doeken ook zo helemaal los (als ze al een beetje speling hebben, vechten ze net zo lang door totdat ze helemaal los zijn) De pacco geeft haar toch meer rust. Ik merk wel dat je inderdaad dat ritme moet aanhouden wat de andere moeder ook al zei. Ik rommel nog wel eens wat met dat ritme, maar ze is dan gelijk een aantal dagen weer van slag....en wil dan alleen aan de borst in slaap vallen en doet dan weer  hazeslaapjes....  Dus hoe moeilijk het ook is, hou dat ritme erin!
Gelijk vanaf het begin dat je de Pacco doeken gebruikt. Maak er een compleet nieuw slaapritueel van en hou je daar aan! Als je dat doet, kan je eventueel na een enting ook alleen de buitendoek er om heen doen (na enting mag je eigenlijk niet inbakeren..... ivm warmtestuwing, maar alleen buitendoek is hetzelfde als een heel licht dekentje). Op hele warme dagen heb ik ook wel alleen de buitendoek gebruikt, wel zorgen dat hij goed strak zit en het lint onder de voetjes goed vastmaken.... Dan sliep ze iets onrustiger, maar lang niet zo onrustig als helemaal zonder doeken!

Ik denk dat jouw kleintje op dit moment ook in een groeispurt zit (had die van mij ook met 7 weken) dan slapen ze helemaal moeilijk....

Succes! Groetjes Nynke
 
Hoi,

Ik reageer wat laat, dus misschien is het probleem al opgelost. Mijn dochter van 7 weken viel ook moeilijk in slaap. Een heel tevreden (nu ze de juiste voeding krijgt) kind verder en als ze moe is, dan krijst ze heel hard. Ze viel dan uiteindelijk in slaap enj werd na 5 a 10 minuten weer wakker. Slopend! Totdat ik haar op de buik legde (net als bij mijn oudste dochter die nu 8 jaar is). Ik wist natuurlijk dat dit niet mocht en zeg ook niet dat je dit moet doen als je het liever niet hebt, maar bij mij hielp het! Ze slaapt heerlijk op haar buik. Ik zeg er wel bij datze overdag bij ons in de woonkamer slaapt in de buggy en 's nachts op de slaapkamer in de buggy-bak. Ik vind het toch wel eng, maar ze wil absoluut niet op haar rug. En zo hebben we allemaal rust.

Groetjes
Dees
 
Buikslapen kan helpen, mijn twee oudste dochters sliepen ook op de buik het beste... maar niet inbakeren met buikslapen!!!!

Dus of inbakeren en dan op rug of zij (met safety sleeper) Of op de buik slapen.....
Mijn jongste slaapt met inbakeren (pacco doeken) op haar rug (of op haar zij)  beter dan die andere twee ooit op hun buik geslapen hebben.....

Wilde dit nog wel even meegeven....

Groetjes Nynke
 
wandelen en koesteren. pff 20 minuten laten huilen zou ik echt niet kunnen. Pas bij 7 maanden toen hoorde ik nu huil je omdat je geen zin hebt. Maar echt zo'n jong guppie huilt niet voor niets koester hem en laat weten dat je in de buurt bent voor hem geef geborgenheid.

Het bewegelijke kan hem wel degelijk wakker houden trouwens. Snachts dan stopte ik H's armen in omdat hij zich door zijn gemaai wakker hield. Ik hoop dat de doek helpt.
 
moeders bedankt voor jullie reacties. Het gaat sinds we de pacco doek hebben en we een ritme aanhouden steeds beter. Hijis nu  10 weken en hij wordt steeds vrolijker en dat is mooi om te zien .alleen savonds om ongeveer 18.30na t bad en de fles heeft hij moeite met in slaap komen en dan krijst hij alles bij elkaar wat ik ook doe zingen ,praten,vast houden e.d. hij blijft zo huilen totdat hij t opgeeft dat is wel rot maar ik ben al zo blij dat t steeds iets beter gaat .

groetjes moeder van 2
 
Terug
Bovenaan