Slaaptips???

Hallo mede moeders in spé,

Zoals de titel wel luidt: heeft er iemand slaaptips voor me? Ik ben nu 19+5 weken zwanger (op de helft, woehoe!), maar ik slaap eigenlijk sinds het begin van de zwangerschap ontzettend slecht. De laatste weken is het echt dramatisch: ik kan niet lekker liggen, lig de hele nacht te draaien omdat ik niet langer dan een paar minuten op één kant kan liggen (rug / zij maakt niks uit) en ik heb nu nachten waar ik gemiddeld 3 à 4 uur per nacht werkelijk écht slaap. In de middag lukt het me lang niet altijd om een dutje te doen, en op dagen als vandaag (als ik dus gewoon een volle dag moet werken) ben ik blij dat ik in de avond geen andere plannen heb.

Het begint me ondertussen enorm op te breken, en ik besef me dat dit pas het begin is. Als de kleine er straks is, zal dat ook wel weer zo zijn. Ik kan nu ondertussen wel van mijn zwangerschap genieten, maar in het begin heeft mijn lichaam me erg in de steek gelaten (extreem misselijk en veel overgeven), waardoor ik in totaal 5,5 kg afgevallen was. Ik zit nu ondertussen nog op -1 kg ten opzichte van het gewicht waar ik begonnen was, maar merk nu dat ik toch meer begin aan te komen! Dat zorgt sowieso al voor verminderde energie, maar in combinatie met het weinige slapen is het natuurlijk niet ideaal. Ik ben zo bang dat mijn cliënten het op het werk gaan merken en dat ik sneller uit mijn slof schiet tegenover de kinderen - ben namelijk werkzaam als logopediste - of dat ik mijn aandacht er niet bij kan houden. En dat terwijl ik allang blij ben dat ik weer minimaal een dag kan werken.

Nou, beetje meer informatie dan eigenlijk de bedoeling was, maar het is fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen. Mocht iemand tips hebben wat betreft het slapen, dan hoor ik het graag!

Groetjes Jomie

Ik was altijd een buikslaper, maar dat lukt nu om niet meer goed. Ik kreeg als tip om met een voedingskussen te gaan slapen. Je legt dan een deel onder je hoofd, en een uiteinde tussen je knieën. Het kussen ligt dan voor je buik langs. Je kan je er echt helemaal in en tegenaan nestelen. Voor mij werkt het goed, ik lig dan echt super lekker. Ik word alleen wakker als ik me om wil draaien want dat gaat natuurlijk bijna niet en dan moet ook dat hele kussen verplaatst. Maar daar begin ik nu aan te wennen en ik slaap steeds beter door.

Hopelijk werkt dat voor jou ook en krijg je weer een goede nachtrust. (tot de kleine tegen je ribben gaat schoppen terwijl je probeert te slapen ;) )

De kleine is nu ook al super druk, alleen gelukkig nog niet groot genoeg om bij mijn ribben te komen. Enige positieve wat ik dan kan denken is "ik ben tenminste niet als enige wakker", haha. Maar bedankt voor je tip, die ga ik eens proberen! Had net echt moeite om mijn ogen open te houden in de auto, dus ik ben benieuwd hoe ik vandaag door ga komen...

Ik lees graag mee. Ik ben nog noet zo lang zwanger maar ook ik heb slapeloze nachten. De avonden trek ik echt niet, ik val dan al snel in slaap. Met als resultaat dat ik net zoals nu wakker ben in de nacht. Normaal gesproken nooit last van en nu sinds ik zwanger ben lig ik regelmatig wakker. Op mijn buik slapen is niet meer fijn dus ik lig te woelen van buik rug en zij. Gggrrrro

Ik lees mee, ik ben 32 weken zwanger en ik slaap zoooooo slecht de laatste weken .. De baby is super druk in de nacht en maakt echt een feestje in mij buik als ik wil slapen. Ben blij dat ik nog wel regelmatig toch op mij buik kan slapen zonder pijn te hebben , ( denk net in de tijd dat de baby ook slaapt).  Wat vermoeiend

Terug
Bovenaan