Slaaptrainer

Wij willen voor onze zoon van 2.5 jaar een slaaptrainer gaan gebruiken. Hij wil 's avonds namelijk niet in zijn bed blijven liggen en is 's ochtends vroeg wakker en begint dan te spoken. Wat is jullie ervaring met een slaaptrainer? Is het leuk/handig als er ook geluid op zit? Hij slaapt met een nachtlampje dus met licht slapen kan hij wel.
 
Ik heb het aapje van alecto. Mijn dochter is 2 jaar en 8 maand en hebben hem al een aantal maanden in gebruik.
Het werkt hier heel goed!
 
Mijn zoon heeft het schaap van zazu en mijn dochter een roze poesje van een ander merk. Als het schaap wakker wordt, dan hoor je dat de oogjes open gaan. Mijn zoon wordt hier wakker van en dat vind ik dan niet zo prettig omdat het juist de bedoeling was om hem langer in bed te houden. Uitslapen zit er dus niet in mocht het een keer voorkomen. Die van mijn dochter is wat dat betreft prettiger. Voor het geluid zijn ze beiden bang. 
1 grote maar. Ik ben dus zelf niet consequent genoeg hierin en dan werken de slaaptrainers niet. 
Ben je consequent, dan zijn het topdingen. 
 
Wij hebben de Kidsleep moon
https://www.google.com/search?q=slaaptrainer&client=ms-android-samsung-rev2&prmd=sivxn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj7nYW6loT2AhVEP-wKHZqUDHoQ_AUoAnoECAIQAg&biw=360&bih=635&dpr=2#imgrc=qeI61aBNnKSu3M&imgdii=HuLqKaFVD8tbVM

Heel tevreden over! Hij is niet zo mooi en nogal groot, maar werkt erg fijn! Er zit geluid op, maar die kun je ook uitzetten. Wij hebben 'm uitgezet. 10 Minuten voor slaap-tijd gaat de maan langzaam onder, na die 10 minuten springt het lampje van dag naar nacht. De hele nacht blijft ie op nacht staan en brandt er een zwak lampje.
10 minuten voor wakker-tijd komt de zon weer langzaam op en springt ie van nacht naar dag. Tijd kun je zelf instellen natuurlijk. Dit gaat geluidloos, dus als m'n dochter langer slaapt wordt ze niet wakker van de wekker. Ik vind het fijn dat de zon 10 minuten eerder langzaam op komt, zo weer m'n dochter wanneer ze eruit mag en ze blijft braaf liggen!
Je kunt eventueel ook nog 2 extra tijden instellen voor de dutje overdag. Je kunt melodieën opzetten maar dit ook uitschakelen.

Tip: koop zo'n wekker tweedehands. Nieuw zijn ze €80, tweedehands €15 en net zo goed. Wij hebben m ook tweedehands en er is niks mis mee.
 
Terug
Bovenaan