Slaaptrein

hey,

nav enkele slaaptopics, dacht ik, iok post iets wat ik weer heb geleerd van een andere september mama, waar ik veel aan heb± het slaaptreintje

Het slaaptreintje:
Babies slapen in ritjes van 45 minuten.
Het is daarom handig te weten dat ze een slaaptrein kunnen pakken zodra ze aan hun neusje/oortjes gaan zitten kriebelen, of onrustig worden.
Dit is HET moment om ze te laten instappen in de trein. Ben je te laat, dan is de trein weg en zit je met een onrustige baby tot de volgende trein komt.
De trein stopt elke 45 minuten, dan gaat hij weer terug....
Je baby kan in de trein blijven liggen, en je zal snel merken hoeveel ritjes hij/zij maakt. 2 rittjes=45x2= 1.5 uur of 3 rittjes is 2.15 uur...
Rond die 45 minuten kunnen ze even draaien of merk je dat ze wakker aan het worden zijn... maar dit is het moment dat je ze misschien juist nog even wil laten liggen om te kijken of ze nog een treintje terug nemen

liefs, T

Wauw wat goed dat je dit uitlegd zeg! Dit wist ik dus niet.

Maar het klopt inderdaad. Julia wordt wel eens wakker tijdens het slapen. En ik was eerst geneigd om haar dan uit bed te halen. Tot ik een keer aan de telefoon was. en ahar er niet meteen uit kon halen. Ze was een beetje aan het huilen, maar binnen 5 minuten sliep ze weer een hele poos. Nu laat ik haar altijd nog even liggen als ze wakker wordt. En vaak slaapt ze weer. Vooral als er nog geen 3 uur tussen de vorige voeding zit. Als er wel meer dan 3 uur tussen zit en ze wordt wakker, dan kan ik ervan uit gaan dat ze honger heeft.
Dan haal ik haar er wel uit.

Dus T, bedankt voor dit fijne inzicht! Voel ik me ook geen slechte moeder dat ik haar even laat huilen.

Liefs Maartje

Ik had er nog nooit van gehoord maar heb het vanochtend in de gaten gehouden. 's ochtends wordt Karlijn altijd ff wakker en als ik haar dan de speen geef dan slaapt ze nog ff. Nu ik er op heb gelet en ja hoor, 45 minuten later werd ze weer wakker( en jippie, de speen liet me daarna nog een keertje 45 minuten slapen)

Goede tip!!!

Terug
Bovenaan