Slaapzak baby

<p>Heeft iemand goede ervaringen met een slaapzak? Onze baby van 10 weken klautert namelijk onder zijn dekentje uit waardoor hij wakker wordt van de kou. Inbakeren heeft totaal geen zin bij hem, dus die slaapzakken zijn voor hem geen optie. Ik zoek het liefst iets wat in alle seizoenen te gebruiken is (4 seizoenen), maar weet niet zo goed waar te beginnen aangezien er een groot aanbod is en kies je de slaapzak aan de hand van de lengte van je kind? </p>

Ik heb altijd slaapzakken van puckababy gehad en dan als eerste de new Born bag, je hebt twee versies volgens mij een winter versie waar de armen niet van af kunnen en een katoenen versie. Misschien is de hals nog wat groot maar ik liet mijn moeder deze iets innemen. Met een maand of 8 (afhankelijk van hoe snel je kindje groeit) heb ik de 4 seizoenen bag gekocht wel een beetje duur maar mijn zoon is nu twee jaar en twee maanden en hij gebruikt ze nog steeds (ik heb er nog een bij gekocht want vond ik makkelijk met wassen) ze blijven ook mooi en kunnen gewoon in de droger en op 60graden gewassen worden. Ik denk dat de slaapzak nu nog 3 maanden mee kan en dan stap ik over op een grotere want hij is nog niet toe aan dekens of een groter bed ;)
sterkte met uitzoeken. Ik zou ook gewoon de slaapzakken passen in de winkel! 

Wij hebben een 4seizoenen van de hema. Erg fijne slaapzak, maar momenteel niet verkrijgbaar. Je kindje is nog niet zo groot en er zijn nog niet veel passende slaapzakken denk ik. Bij de wibra hebben ze slaapzakken vanaf maat 50 en goedkoop! Kun je proberen of het wat vood jullie is. Een 4seizoenen slaapzak is al snel €30 of meer.. Ik denk dat die in het najaar weer wat beter verkrijgbaar zijn, dan is de behoefte aan warme slaapzakken weer wat groter. 

Gewoon HEMA. En dan twee soorten: zomer en winter. Bij beide kunnen de mouwen eraf. De maten zijn onvoldoende lengte/maat. 

Ik weet niet of ze ze nog verkopen, maar ik zweerde bij de autoslaapzakken van de Prenatal. Deze kun je vanaf onder openritsen en dan als broekspijpen weer samenritsen. Zo kun je je kindje gewoon vervoeren in de maxicosi of de gewone autostoel.
Ideaal.
Succes!
Liefs Maaike

Terug
Bovenaan