Slaapzak bij buikslaper?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje slaapt sinds een paar nachtjes op z'n buikje. hij is nu 7 maanden en is sterk genoeg. Enige is dat hij niet terug kan draaien omdat hij een slaapzakje aan heeft. Is het beter om hem een pyjama aan toe en dan gewoon een laken en dekentje over hem heen te doen? </p><p>Iemand ervaring? </p><p>Alvast super bedankt!! </p><p> </p><p>Liefs,</p><p>Michelle</p><p> </p>

Het wordt volgens mij wel afgeraden om je kindje op de buik te laten slapen. Maar goed, ik zou 'm persoonlijk zelf nog steeds op de rug neerleggen. Tot hij oud genoeg is om zelf terug te kunnen draaien. Volgens mij kan het geen kwaad als je z'n slaapzak aanhoudt als hij wel op z'n buik ligt. Als hij straks gaat omdraaien, kan hij dat ook met slaapzak aan. 

Ik zou zijn slaapzak wel aanhouden. Als hij draait onder een dekentje gaat misschien zn dekentje af, en wordt ie wakker omdat ie het koud heeft!
Wellicht samen even oefenen in slaapzak om om te rollen?

Meneertje rolt zelf op zijn buik, daar heb ik helaas geen invloed op, als ik hem terug leg op zijn rug, dan gaat hij gewoon na een paar minuten weer op zijn buikje liggen.
Zonder slaapzak kan hij wel gewoon rollen.
Goed idee om te oefen! Ga ik zeker doen, dank je wel!!

Mijn zoontje is pas 2 maanden, maar slaapt ook op z'n buik. Je hebt snel genoeg door wat wel of niet werkt voor je kindje. Hij heeft een slaapzak aan, vooral omdat hij het voor elkaar krijgt om zijwaarts te draaien (dwars in het ledikantje) en hij dan juist onder de dekens verstrikt kan raken. 

Mijn kindje is 3 maanden en slaapt ook al  sinds hij 6 weken is op zijn buik. Word soms niet goed van al die meningen daarover. Niks van aantrekken!
Hij draagt een slaapzak en rolt alsnog op zijn zij, dus kan prima hoor. Denk dat ze dat vanzelf gaan leren als je daarmee een beetje  oefent.

Mijn dochter is ook net 7 maanden en nu ze goed kan draaien rolt ze zichzelf ook steeds op haar buik voor ze in slaapt valt. Eerste paar keren nog wel eens omgedraaid, maar mevrouw draait gewoon weer terug dus ik laat t maar zo. Ze slaapt nu een weekje zo. Ik vind het juist fijn dat ze een slaapzak aan heeft, ik vind haar nu soms ook dwars over, en soms zelfs ondersteboven. Met een lakentje zou ik alleen maar bang zijn dat ze eronder komt, of dat ze hem eraf schopt. 
Dus ik zou inderdaad gewoon even samen oefenen, en met wat gewenning zal jouw zoontje zich waarschijnlijk met een paar dagen ook zelf terug kunnen draaien. 

Terug
Bovenaan