Slaapzak bij eczeem

<p>Ik ben benieuwd of er ouders zijn die kindjes hebben (gehad) met ernstig eczeem, met tips over de slaapzak.</p><p>Ons meisje is snel koud, dus ik ben nu op zoek naar een slaapzak die haar lekker warm kan houden maar waardoor de eczeem niet verergert door broeien of ongeschikt materiaal. </p><p>Voor in de warme nachten en dutjes weet ik ook nog niet waar we nou het best aan doen...</p>

Wat vervelend voor je kindje! Er bestaan ook hydrofiele slaapzakken. Misschien is dat iets ? 

En anders alleen kleding en slaapzakken gebruiken van 100% katoen. 

Voor de warme zomernachten deden wij 1 (katoenen) hoeslaken om het matras zonder molton, een dunne katoenen mouwloze slaapzak en een rompertje van katoen, met lange mouwen. Afhankelijk van hoe het eczeem op zijn armen was.
Bij kleding letten we erop dat iets niet te groot valt of te strak zit, want dan gaan ze vaak zweten. Het moet precies aansluiten. Koeka heeft hele fijne katoenen pyama’s. 
We houden zijn kamer koel door de gordijnen en zijn raam overdag dicht te laten en hij vind het heerlijk om goed ingestopt te worden, daarvoor gebruikten we de xxl hydrofiele doeken als laken en als het wat kouder was een iets dikkere laken. We luchten z’n kamer dan vaak ‘snachts wanneer het niet zo warm is. 
en als het dan toch te warm was hebben we wel eens een ventilator aangezet, die zetten we dan zo ver mogelijk van zijn bedje af op de laagste stand. 

Hoi,
Ons meisje heeft ook (constitutioneel) eczeem en ligt altijd in een slaapzak.
De afgelopen dagen ligt ze in een romper lange mouwen, 100% katoenen dunne slaapzak en dan haar dekentje.
Ik heb de slaapzak van Puckababy en eentje van de Hema.
Die van de Prenatal doen het ook altijd goed.

Als ze het snel koud heeft dan kun je beter een romper korte mouw doen en dan een licht gewatteerde slaapzak. Dan ligt ze wel luchtig in haar slaapzak maar is het toch warm.
Heb je een zalf en hoe erg is het eczeem?

Bedankt! Ze ligt nu in een gewatteerde slaapzak, met een strak laken. Ze is heel lang ingebakerd geweest, ze is een heel onrustige slaper.
Voor haar eczeem worden we goed begeleid door de kinderarts en dermatoloog. Helaas zitten we aan vrij zware hormoonzalf en afbouwen gaat heel moeizaam.
Gelukkig zitten we nu in een rustige periode met haar eczeem (even afkloppen) en durven we het aan om haar te laten slapen met haar handjes los. We hebben heel lang een slaapzakje gehad waar we haar armpjes vast konden ritsen, zo kon ze ook niet krabben.

Bekijk de slaapzakjes van fedde&kees eens. Dat is een slaapzak en mild alternatief voor inbakeren. Je kunt ritsjes aan de mouwen dicht doen zodat ze niet kunnen krabben of zichzelf wakker houden door handjes in het gezicht.

Leuk dat je die noemt. Daar zweer ik bij, bij Fedde en Kees. Vanaf 4 maanden tot nu gebruikt. Het laken nog steeds. Maar nu ze 8 maanden is, willen we toch echt dat ze ook leert los te slapen. Plus dat ze er straks uitgroeit, we hebben een flinke dame. En laat ze nou met losse armpjes zichzelf omhoog werken, onder het laken vandaan. Waardoor ze best wel erg koud wordt.

Terug
Bovenaan