Slaapzak / deken / dekbed

Hi,

onze zoon (net 2) slaapt nog steeds in een slaapzak, hij wil zelfs niet eens dat hij ook onder een laken (met deken) ligt! Ik vraag me af of ik hem moet wennen aan een deken / dekbed aangezien het niet zo lang meer zal duren voor hij in een groot bed gaat.

Iemand al ervaring?

Een trotse mama van twee

Hoi!

Sinds een maand ongeveer slapen Billy (bijna 2) en Ioannis (3,5) in een reusachtige stapelbed! Het bovenste bed heeft een eigen verdieping, ruimte om naast t bed te lopen. De trap omhoog is een ladenkast en naast t onderste bed planken/boekenkast en knuffels.
Billy heeft een dekbedje. Ioannis een zachte kinderdeken. ze hebben allebei zo'n vangrail en Billy een opstapje. Beiden schoppen ze hun deken weg en ik stop ze er weer onder. Ook over dwars liggen of andersom. Ik voed de baby ca. elke 3 uur en kijk dan ook bij de boys om ze er weer behoorlijk erbij te leggen. (het is hier nog niet koud) ik denk dat ik van de winter misschien sokken aan ga doen???? En evt. dikke pyama's.
De kids slapen in een groot bed omdat ze 'plaats moesten maken' uit hun ledikantjes, voor de baby. En hun nieuw bed is zo leuk...

groetjes, Priscilla

Jules, (dec. 2jaar) slaapt ook nog steeds in een slaapzak. Dat bevalt ons prima. Hij heeft er wel een lakentje overheen. Maar hij slaapt vaak zo onrustig, dat dat na 5 minuten van hem af is. In de slaapzak blijft hij in ieder geval lekker warm.
Wij verwachten in januari de tweede en hopen dat Jules nog lang in het ledikantje kan blijven slapen.
Zonder slaapzak kan hij eruit klimmen, maar met slaapzak aan blijft hij veel rustiger!!

Groetjes !!

hoi,

Jasmijn ligt in haar pyjama onder een laken en dubbelgevouwen deken.
Ze trekt de deken bijna over haar hoofd.
Je kunt je kind er misschien aan laten wennen door eerst alleen een dekentje over zijn benen te leggen en dan steeds wat hoger.
Dan zou ik wel zo'n heel dun slaapzakje gebruiken van katoen en niet zo'n dikke gewatteerde want dat wordt een beetje warm!
Elke

Elsa slaapt en zomerslaapzakje en een dubbelgeslagen dekentje in een dekbedhoes. En dat slaapzakje vind ik ook nog wel zo handig, ze is er toch aan gewend en heeft hierdoor wel wat bewegingsbeperkingen.

Jari slaapt in een slaapzak, hij heeft altijd de dekens af. Zijn broer Mika ging naar een peuterbed toen hij 2 jaar en 4 maanden was en had toen ook geen slaapzak meer aan, het was toen wel zomer. Maar vanaf dat hij in een peuterbed sliep had hij ook geen slaapzak meer aan. Jari zal waarschijnlijk wat langer in het ledikant slapen, zolang hij steeds de dekens af heeft doe ik hem een slaapzak aan.

Anne slaapt met een pyjama aan en onder een deken die in een dekbedhoes gepropt zit. Als ze jarig is wil ik een dekbed geven, maar ik weet nog niet of ik die direct ga gebruiken. Anne ligt heel vaak 's nachts bloot en dan leg ik de deken/dekbedhoes weer over haar heen. Ze ligt trouwens in een groot bed.

We verwachten in april de tweede en lynn is dan 2 jaar en 5 maanden.   We willen haar dan in een peuterbedje met dekbedje proberen. Ze ligt nu nog in  een ledikant met slaapzak. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan,maar heb me wel voor genomen lukt het niet gaat ze weer terug in haar ledikant. Maar ja Ik zit me nu zo te bedenken:  aan de andere kant ze zal toch ooit die overstap moeten nemen. Dus misschien ff doorzetten en is ze er zo aangewend(en misschien zijn er wel geen problemen)
gr. cobie

Terug
Bovenaan