slaapzak, deken of dekbed....

das hier dus de vraag... Enzo was uit zijn slaapzakken gegroeid. Ik dacht een mooi moment voor iets anders. Hij is inmiddels een grote vent geworden maar helaas..

Een dekbed vindt mijn kleine directeur nog niet echt wat. Hij trapt het gelijk van zich af. Dus geprobeerd met slaapzak aan en een dekentje over m heen. Dan kan hij vast een beetje wennen aan iets over m heen maar ook dat is geen suc6....

Dus ben vandaag maar weer eens slaapzakken gaan inslaan in de grootste maat. Uiteraard 2 voor als het nog niet zo koud is en alvast 1 met afritsbare mouwen. Zucht...

Inmiddels ben ik zelf de Prenatal-winkel afdeling slaapspullen geworden

liefs
di silva

Afgelopen zomer (als het niet te warm was)  heb ik Julian een zomerslaapzakje aangedaan en daarover een dun dekentje, zodat   hij kon wennen aan het dekentje. Een maand of 2 geleden heb ik het dekbedje over hem heen gelegd. Hij heeft een pyama met een romper eronder aan. Als het koud is een romper met lange mouw en zelfs sokken. Dit omdat hij ook lang niet altijd onder zijn dekbed blijft liggen. Wij gaan nu savonds en snachts als we zelf wakker zijn altijd bij hem kijken en hem er weer onder leggen. Het gaat wel wat beter, hij ligt iets minder vaak boven op zijn dekbed. In ieder geval snapt hij nu dat als hij er onder blijft dat het warmst is, maar er zelf goed onder gaan liggen doet hij nog niet. Ik hoop dat hij dat ook doet voor dat het echt winter wordt. Zijn slaapzakken zijn nog net niet te klein, maar hartje winter leek me geen goede periode om aan het dekbed te wennen.

Succes met je winkeltje .

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi,

Onze zoon wilde in het begin ook niks weten van een dekentje... hij draagt overigens nog wel steeds een slaapzak, het afwennen daarvan durf ik nog niet aan :)
Tijdens het voorlezen (voordat hij naar bed gaat) heb ik een boekje uitgezocht met daarin een kindje wat lekker gaat slapen onder een dekentje haha. Dat vond ie wel interessant... in het begin was het nog een beetje onwennig, maar na een dag of twee liet ie zich heerlijk onder stoppen.
Het is inderdaad zo dat hij er vaak bovenop ligt als wij gaan slapen, maar dan stoppen we hem dan nog een keer opnieuw in.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Onze dochter sliep het liefst ook alleen met slaapzak, geen deken of dekbed.
Na verloop van tijd wilde ze ook geen slaapzak meer, ze werd zo boos van dat beklemmend gevoel. Als ze omdraaide raakte dat ding in de knoop, boos dat ze was.
Toen ik vroeg of ze zonder slaapzak aan wilde, was het goed en sinds dien heeft ze er thuis nooit meer 1 aan (op het kdv wel!!!!). Maar ik vond het zo koud in een pyjama en verder niets. Ik heb gezegd dat ze wel een deken erbij moest en dat heeft ze geaccepteerd. Dekbed heb ik nog niet geprobeerd, ze slaapt nog in haar ledikant. Maar als ze bij ons in bed ligt, dan schopt ze het dekbed weg en liggen wij ook in de kou.
Ze draait nogal in haar slaap, dus de deken ligt nog weleens van haar af, we stoppen haar altijd lekker nog in als wij gaan slapen en als ik 's nachts naar de wc moet kijk ik ook nog even en stop haar als het nodig is nog een keer in (mijn man doet dat ook)

Hi,

Ons mannetje slaapt ook nogsteeds in een trappelzak. Ik zou wel alleen een dekbedje willen, maar meneer schopt het gelijk naar achteren. Wanneer hij slaapt leggen wij (vooral ik)  een dekentje over hem heen.

Ik denk dat wij ook nieuwe trappelzakken nodig hebben. Ik vind ze alleen zo onwijs duur!

Gr. Charlotte

Charlotte, duur hoeven ze niet te zijn.
Ik haal veel van marktplaats af...maar goed dat moet je wel willen...tweedehands...
Destijds heb ik toen ook heel goedkoop een aantal slaapzakken gekocht van de HEMA, hele mooie, met leuk motief.
Groetjes, Marianne

Terug
Bovenaan