Slaapzak en omrollen

Hallo moeders,

Mijn zoontje van 20 weken heeft sinds gisteren een mooie nieuwe grote slaapzak van 90 cm. Ik zeg eerlijk, dat ik het hele onderste gedeelte het liefs zou inkorten, want ik vind het verschil tussen 70 cm en 90 cm wel erg groot. Het onderste gedeelte stop ik 's nachts maar stevig onder het matras. Nu ben ik wel benieuwd hoe het zal gaan als mijn zoontje zichzelf kan omrollen en wat sterker wordt in zijn benen? Is zo'n slaapzak dan wel handig? Komt hij met het onderste deel niet vreselijk in de knoop te liggen als hij naar zijn buikje rolt (zeker als ik het onderste stuk onder het matras stop)? Of rollen kindjes zich niet zo snel van rug naar buik in hun wieg of ledikant?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Groetjes van Martine
 
Nee hoor, ze doen dat heel handig, en anders brullen ze wel!
Maar, naar mijn idee hoef je het voeteneinde niet onder de matras te stoppen. En met 5 maanden gaan veel kinderen omrollen op hun buik, lekker laten gaan. Heb ik ook gedaan.
 
hallo

mijn dochter heeft vanaf haar 4de maand ene slaapzak aan 80 cm groot, deze heeft ze tot vorige week aangehad. ze is nu 11 mnd oud en is 74 cm lang.

nu is ze naar de slaapzak 90/110 cm gegaan.

je moet zorgen dat de armpjes er niet uit kunnen dat ze zelf gaan doen. zorg dat de armsgaten goed aangesloten zitten bij de armen.

dan kan het geen kwaard.

en wat inderdaad een iedee is om het voeten eind in te stoppen tussen het matras en bedje in.

succes
 
Als de armsgaten veel te groot zijn, dan kan je ze met veiligheidsspelden kleiner maken zodat hij er niet in kan kruipen.

Op deze manier zou je dus ook de onderkant korter kunnen maken, maar ik denk niet dat dit nodig is.
 
Terug
Bovenaan