Slaapzak kinderdagverblijf.. tips??

<p>Hi dames,</p><p>Binnenkort gaat mijn zoontje van bijna 3 maand naar het kdv. Wie o wie heeft er tip voor een geschikt slaapzakje? Ik zit er aan te denken om 2 zomerslaapzakjes aan te schaffen (maat 70), die ik dan beide gewoon op het kdv laat liggen. Ik vraag mij af welle TOG waarde ik dan aan moet houden voor in juli. Is het aan te raden om voor 0,5 te gaan of beter 1 of 1,5? En hoe doen ze dat normaal gesproken: houden ze hun kleertjes er onder aan onder zo’n slaapzak of gaan ze er in hun rompertje in? Als kersverse onervaren moeder ben ik nogal zoekende ☺️ Mijn zoontje is nogal warmbloedig en thuis ligt hij niet in een slaapzak, enkel onder dun dekentje + laken.</p><p>Hoe doen jullie dit? Iemand een gouden tip voor een goede slaapzak? Is een 4seizoenen slaapzakje eerder aan te raden?</p>

Moeten hij op het KDV dan perse in een slaapzak? 
Bij ons op het KDV hebben ze slaapzakken en hoeven we die dus niet mee te geven. 
Maar kinderen die thuis zonder slaapzak slapen, slapen daar ook zonder.

Ik heb twee dunne zomerslaapzakjes van briljant. Zonder slaapzakje kan hier op het kdv ook. Voor het slapen onder een lakentje moesten we bij de oudste toen apart toestemming voor geven op papier. Maar een slaapzakje is wel makkelijk, ook voor thuis als ze wat ouder worden en beweeglijker. 

Ik zou even informeren op het kdv. Is het kamertje warm? Wat is hun beleid met dekentjes/lakentjes? Hoe gaan ze om met slaapzakjes en evt kleertjes die ze aanhebben? Daarna kan jij vast de geschikte slaapzak vinden! Succes! 

Ik werk op een kinderdagverblijf. Elk kinderdagverblijf heeft weer andere lakentjes/dekentjes, maar de dekens zijn meestal niet zo dik als thuis. 
Ik zou gewoon een dun slaapzakje neerleggen zonder mouwen. Je kindje krijgt in principe een dekentje eroverheen, maar ze wurmen zich nog wel eens onder het dekentje vandaan. En de bedjes op een kinderdagverblijf zijn hokjes waar je niet zo makkelijk een dekentje terug kan leggen als het kindje eenmaal slaapt, omdat het deurtje van het bedje dan open moet en het kindje dus snel wakker wordt..
Dus een slaapzak is zeker fijn. Al is 1 slaapzak echt genoeg, waarom 2?? Mijn dochter gaat ook naar een kinderdagverblijf, ik heb daar 1 slaapzak liggen en die neem ik elke 2 weken mee naar huis en dan was ik hem en neem ik hem de volgende keer weer schoon mee terug. 
En als je kindje het een keertje wat warmer of kouder heeft is dat toch ook geen drama.. het zijn maar korte slaapjes op het kinderdagverblijf, ze slapen er geen hele nacht ;)

Bij ons op het kinderdagverblijf houden we trouwens het shirtje aan. Broek/sokken gaan uit. Als een shirt een capuchon heeft, gaat het ook uit. Zie ik dat een kindje dan blote armen heeft en denk ik dat het koud voor hem is, dan ga ik op zoek naar een shirtje met lange mouwen voor onder de slaapzak.
Op alle kinderdagverblijven waar ik tot nu toe gewerkt heb, slapen kindjes in hun romper + shirt en een slaapzak. Maar dat moet je even navragen op jullie kdv, misschien is het daar wel anders geregeld.
Ik laat mijn eigen dochter ook altijd hasr slaapjes overdag doen in romper + shirt + slaapzak. Pyjama gaat alleen s nachts aan.

Bij ons op het kinderdagverblijf houden we trouwens het shirtje aan. Broek/sokken gaan uit. Als een shirt een capuchon heeft, gaat het ook uit. Zie ik dat een kindje dan blote armen heeft en denk ik dat het koud voor hem is, dan ga ik op zoek naar een shirtje met lange mouwen voor onder de slaapzak.
Op alle kinderdagverblijven waar ik tot nu toe gewerkt heb, slapen kindjes in hun romper + shirt en een slaapzak. Maar dat moet je even navragen op jullie kdv, misschien is het daar wel anders geregeld.
Ik laat mijn eigen dochter ook altijd hasr slaapjes overdag doen in romper + shirt + slaapzak. Pyjama gaat alleen s nachts aan.

Terug
Bovenaan