slaapzak met dekentjes?

Mijn dochter (8 mnd) slaapt sinds vandaag in haar ledikantje (uit de wieg dus...).
Maar het lijkt allemaal zo 'kaal'; ik heb haar in een slaapzak met een lakentje/dekentjes eroverheen.
Hoe doen jullie dat? Het is een spijlenbedje, gebruiken jullie ook een soort 'stootkussentjes'?
En wat de slaapzak betreft; is het warm genoeg met twee dekentjes of kan ik beter een dekbedje gebruiken in combi met de slaapzak?
Veel vragen, misschien ook wel voor de hand liggend, maar ik vraag het me toch allemaal af!
Groetjes,
Yvonne.
 
in principe is een winterslaapzakje voldoende, ik leg mijn dochtertje al vanaf dat ze 8 weken is in haar slaapzakje, met lakentje en dekentje er over heen. Dekbedje zou ik niet doen, dat wordt nog altijd afgeraden ivm warmtestuwing. Dekbedje in de wandelwagen mag wel. en die beschermkussentjes waar je het over hebt, ik weet het niet hoor, ik ben er zelf niet zo voor, kan ze die niet lostrekken ofzo?

groetjes sandra
 
Hallo Yvonne
Nou geen rare vraag hoor iedereen vraagt zich wel een wat af
Onze dochter (6,5mnd) slaapt altijd al in een ledikantje en slaapt sinds een tijdje ook in slaapzakje. Dit is geen winterslaapzak dus wij doen het dekentje er ook nog overheen. Succes
 
hi,
volgens mij is een slaapzakje met een lakentje en dekentje prima hoor! ik vind kussentjes ook een beetje eng. ik leg aan beide kanten van het hoofdje een knuffel, daar gaat ze dan lekker tegen aan kroelen.

gr.
 
ik ben het levende bewijs van dat een dekbed echhhhtrtttt gevaarlijk is,, mijn dochter is nu 9 maanden maar omdat het een paar maanden geleden zo koud was, dacht ik ik gebruik een dekbed( ze is oud genoeg) was dat even een foute inschatting!!! snachts hoorde ik haar huilen en dacht lat maar gaan!! maar het bleef wel een tijdje aanhouden, ik er heen lag ze onder de dekbed!!!!( draaien op buik enz) nou ik ben zo geschrokken dat ik hem gelijk er uit gehaald heb( ze lag ook in een slaapzak). dus ik zou zeggen een slaapzak en een dekentje is meer als genoeg en neem het van mij aan GEBRUIK GEEN DEKBED.
 
Hai,

Ik heb begrepen van het CB dat een (winter) slaapzak en een lakentje voldoende zijn, ivm oververhitting! Als het echt koud is kun je er een dekentje bij gebruiken maar zeker geen twee! Wat de stootkussens betreft die worden tegenwoordig sterk afgeraden omdat de kleintje zich er tegen aan kunnen nestelen met hun neusje en zo kunnen stikken, of als het los raakt er in verstrikt raken! Ik zou zelf ook niet zo gauw een knuffel neerleggen ook daar kunnen ze met hun neusje tegen aan gaan liggen! Mijn dochtertje van 11 weken slaapt in een safetysleeper en kan zich dan niet omdraaien. Dat geeft mij een veilig gevoel!
Ik ben er zelf nog niet aan toe om haar in het ledikant op haar eigen kamer te leggen! Ik had een zeer grote mond ...na 6 weken mooi naar dr eigen kamer maar nee, mama is daar nog niet aan toe! Al zal het binnenkort toch moeten gaan gebeuren want zo groot is het wiegje niet! hihi...
Groetjes corine
 
als de temperatuur op het kamertje maar 18 graden is dan is een slaapzakje alleen genoeg
mijn oudste heeft totdat hij ruim 11/2 was alleen maar in een slaapzak geslapen omdat hij zich onder dedekens woelde.
 
Terug
Bovenaan