Slaapzak met metalen rits

Hallo, even een vraagje. Ik weet niet goed waar het thuis hoort, maar ik vraag het maar even hier.
Van mijn schoonmoeder heb ik een hele schattige slaapzak voor mijn dochtertje gekregen. Heeft ze zelf gemaakt. Nu zit daar een metalen rits in i.p.v. een kunststof rits. Ik las ergens dat voor baby's wordt aangeraden om voor kleding een kunststof rist te gebruiken. Weet iemand waarom dit is? Is een metalen rits schadelijk?
En weet iemand misschien hoe lang een kindje in een slaapzak maat 90 kan? Hoe lang slapen kindjes nog in een slaapzak? Ook kinderen van 2 of 3 jaar?
Nou, ik hoor wel als iemand antwoord heeft.
Alvast bedankt! Groetjes, Sofie
 
Hoi sofie,

Wat lief van je schoonmoeder zeg.

Ik denk zelf dat een slaapzakje met metalen rits niet zo een kwaad kan het zit niet zommer op de huid. Er zit nog een romper eventueel een pyama tussen.

Het enige nadeel hier vind ik dat ze soms als ze wakker is en de rits is open ze er op gaat kluiven als hij dicht is kan ze er niet bij.

Maat 90 is vrij groot en daar doen ze wel ff mee denk ik.

Kinderen van 2 of 3 slapen soms wel soms niet in een zak ligt aan het kind en aan de ouders denk ik. En of het kind in een groot bed of ledikant ligt.

Groetjes en succes
 
Hoi Sofie,
Denk ook niet dat het kwaad kan een metalen rits.
Maat 90 is idd een redelijk grote maat. Hiermee rekenen ze net als babykleertjes geloof ik. Mijn jongste zoontje is net 1 jaar en heeft ook nog maat 90 aan.
Mijn oudste heeft tot 2,5 jaar een slaapzak aangehad. Het was echt zo'n woelwater, dat hij altijd zijn dekentjes afschopte. Maar toen hij naar een groot bed ging, heb ik hem maar geen slaapzak meer aangedaan.
Dus het is net wat je zelf wil natuurlijk.
Groetjes Renate

 
Een metale rits wordt afgeraden omdat deze in contact met de huid voor een allergische reactie kan zorgen.
Dus als er geen direct contact met de huid is kan dit verder weinig kwaad.

Groetjes Bianca
 
Hoi Sofie,

De maten hebben volgens mij te maken met de lichaamslengte. Dus maat 90 is voor kindjes van 90 cm lang, die kan dus wel even mee!!

En voelt een metalen rits niet scherper aan dan een plastic? Je moet wel goed zorgen dat je kindje kleertjes aan heeft. Op het KDV hadden ze Jeroen zonder sokken in zijn slaapzak gelegd, maar hij ligt zo te trappelen met zijn beentjes (ook langs de rits dus) dat hij zijn kleine teentje open heeft getrappeld... en probeer daar maar eens een pleister op te plakken!!! Niet echt schokkend ofzo maar toch even vervelend.

Groetjes,
Brigitte
 
Terug
Bovenaan