Slaapzak of inbakeren?

<p>Toch maar even een forum omdat ik toch even advies wil vragen aan andere mama's..</p><p>Mijn zoontje is nu 14 weken oud en tot de 12 weken lag hij in de swaddle me. Sindsdien heeft hij teveel spierballen gekregen en krijgt hij hem zonder moeite los..</p><p>Nu ben ik begonnen met de puck a baby om dan te gaan afbouwen. En heb het idee dat hij net zo goed slaapt zonder inbakeren als met. Want eenmaal snachts draait hij rond door bed en word hij wakker van de kou want tijdens het schuiven trapt hij de dekens af.</p><p>Nu denk ik erover na om volledig te stoppen. Maar wat voor slaapzak is nou verstandig? En wat doen jullie de kleintjes aan in zo'n slaapzakje?</p><p>Doen jullie ook nog een dun lakentje over voor de geborgenheid?</p><p> </p><p>Misschien stomme vragen, maar oké!</p>

Als hij in een slaapzak ook goed in slaap valt en blijft slapen zou je kunnen overgaan op een slaapzak.
Ik deed mijn dochter op die leeftijd een dunne slaapzak met mouwen aan en daaronder had ze een romper en boxpakje. En overdag gewoon in de kleertjes zonder sokjes. Als ze een dikke trui aanhad deed ik haar een dunner shirtje aan voor het slapen. Ik deed alsnog een lakentje met deken erover zodat ze goed bleef liggen en daardoor snel in slaap viel. Sinds afgelopen weekend (ze is nu 5 maanden)  trapte ze steeds de dekens weg en viel daarna in slaap dus heb ik de dekens weggehaald en haar in een wat dikkere slaapzak met mouwen gedaan. Als ze nu geslapen heeft is ze nog lekker warm. Hou dus in de gaten of hij het niet koud of te warm heeft. 

Ik heb de slaapzakken van de hema. De dikke en de dunne. Hij slaapt nu nog in de dikke en de dunnere voor overdag. 
Hij ligt er in zijn pyama in. Maar ik zou vooral even proberen en af en toe zijn nekje voelen. Dan weet je wat hij nodig heeft.
Nu nog wel met lakentje erover, maar hij beweegt ook nog niet zoveel. Als hij het er toch afschopt of draait ligt die alleen maar in de weg.

Ik heb de puckababy newborn bag teddy en hij heeft alleen een romper eronder aan. Zolang de kamer tussen de 17-19 graden is is dit prima!

Wij gebruiken gewoon een wat dikkere slaapzak zonder mouw. 
Romper en boxpakje aan en dan in de slaapzak. Ik doe er wel altijd nog een fleece dekentje overheen. Hij slaapt iedere nacht heel goed. Hij is nu 3,5 maand.
Succes !! 

Wij gebruiken gewoon een wat dikkere slaapzak zonder mouw. 
Romper en boxpakje aan en dan in de slaapzak. Ik doe er wel altijd nog een fleece dekentje overheen. Hij slaapt iedere nacht heel goed. Hij is nu 3,5 maand.

Overdag slaapt hij gewoon in zijn kleren. Maar dan slaapt hij op zijn zij. Dus overdag geen slaapzak alleen een fleecedeken over.
Succes !! 

Mijn zoontje is 15 mnd en hij heeft een dunne pyama aan, meestal zonder sokken en broek, een dunne slaapzak zonder mouwen en een dikke deken. Hij blijft in de slaapzak goed liggen alleen als hij wakker is niet. 
Mijn dochtertje van 7 weken heeft een dunne pyama, sokken, een omslagdoek die ik voornamelijk over haar buik strak leg ivm krampjes en een dikke deken. 

Terug
Bovenaan