slaapzak of laken+deken?

Mijn zoontje van 8,5 maanden slaapt sinds hij 4 maanden is in een slaapzak: hij draait veel in bed, gaat zijn hele bed door en lag daardoor bijna niet onder zijn laken+deken.

Nu heb ik voor de winter een gewatteerde slaapzak gekocht, maar toch lijkt het me zo kil en ongezellig voor hem om dan als het koud is met alleen die slaapzak (en natuurlijk een pyjama) in bed te liggen.

Wat zijn jullie ervaringen met en overwegingen voor een slaapzak of laken+deken?
 
Zo'n lekkere dikke slaapzak is warm genoeg hoor, Mijn zoon kruipt ook iedere keer onder zijn deken vandaan, maar ja, ik wordt zelfs nog wel eens wakker automatisch om hem lekker in te pakken,
Ik denk maar zo, als ze het koud krijgen dan brullen ze wel!!
 
Min dochter heeft ook zo'n warme slaapzak. Daaronder alleen een rompertje en dan alsnog een dekentje erover heen. Ik denk dat het niet nodig is, maar het werkt prima en ze heeft het niet te warm. (denk ik...)
 
Mijn zoontje is ook zo'n druk ventje, gaat tijdens het slapen ook zijn hele bed door, ik vind hem vaak in de meest onmogelijke posities. Ik doe hem alleen een slaapzakje aan, voor de winter heb ik een gewatteerde gekocht, dan krijgt hij er ook een pyama onder aan, mij lijkt het warm genoeg. Dekens/lakens gebruik ik niet meer, ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje eng was bang dat hij zichzelf zou smoren als hij met zijn gewoel erin verstrengeld zou raken.
 
Het is denk ik heel verschillend zo wie zo hoe warm de kamer is en ook hoe je kindje is.
Ons meisje heeft in de zomer in een slaapzak en met een "dekentje" geslapen. ZOnder sliep ze gewoon niet. Nu ook in de vakantie afgelopen 2 weken in griekeland een slaapzak wel zomer en een dekentje. Dus dat word in de winter een slaapzak pyama en dekentje denk ik. Nou is haar kamer ook best koud.

Maar ze kunnen het beter te koud dan te warm hebben met kou melden ze zich. En kan je ze wat warmers aan doen.

Groetjes
 
Ons meisje sliep ook altijd alleen in een pyama met slaapzak. Maar het is nu elke avond alweer bal geweest. Haalde haar smorgens ook best koud uit bed. Vanavond dus voor het eerst weer een laken en deken over haar heen gelegd. Ben erg bang dat ze onder de dekens kruipt omdat ze ook zo beweeglijk is maar heb een wat ruimere slapzak gekocht en heb de onderkant tussen het matras gestopt. Ze is nu heerlijk rustig gaan slapen. Ook heb ik haar laken en deken in de lengte gedaan. Zo heb je meer ruimte om in te stoppen. Ook is haar kamertje erg koud.
 
Ik kies voor alleen een slaapzak en daaronder dan een pyama of shirt met lange mouwen. Aangezien wij gewoon cv hebben en het hier in huis nooit onder de 19 graden komt is dat volgens mij genoeg.
 
Mijn mannetje ligt ook alleen in een slaapzak met zijn pyama en dat is altijd warm zat.
Ik gebruik absoluut geen laken of dekentje want die trekt hij overzich heen dus ben als de dood dat hij stikt.
 
Terug
Bovenaan