Slaapzak of pyjama? (11 mnd)

<p>Hoi iedereen!</p><p>ons zoontje van 11 mnd slaapt heel onrustig ineens. Hij beweegt enorm veel in bed en nu vroeg ik me af of dan zo’n slaapzak wel lekker is of juist meer in de weg zit? De slaapzak draait zo makkelijk om hem heen (is nog hele dunne) en ik dacht: misschien zijn er mensen die hun kindje alleen in een pyjama laten slapen? Lakens of deken lijkt me ook niet handig met zo’n drukke bewegende jongen ?</p><p> </p><p>Slaapt nu dus in een zomerslaapzak van Play at Slaep. </p>

Je hebt ook slaapzakken waarbij het bij de benen als een broek zit. Dus de warmte van een slaapzak, maar met de vrijheid van een pyjamabroek. Dan kan de slaapzak zich niet vast draaien lijkt me. Als je op google zoekt slaapzak met benen kom je ze al tegen. Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee. Maar misschien kun je er iets mee.

Het nadeel van een pyjama in combinatie met een beweeglijk kind is dat zijn benen makkelijk door de spijlen van het bedje vast kunnen gaan zitten. Lakens en dekens zijn hier sowieso kansloos en een pyjama ook want bij ons ligt hij dat na 5 minuten al vast haha! Hier ligt de slaapzak ook wel eens helemaal gedraaid maar hij draait er zelf ook weer uit. Of wordt hij er bij jou echt wakker van? 

Hier ook een bewegelijk kind!
Hij heeft geen last van zn slaapzak als hij zn hele bedje door rolt hoor!
Van de zomer heeft hij in enkel zn luier geslapen maar sliep dan toch minder goed. Die slaapzak is gewoon zijn herkenning van gaan slapen!

Als je merkt dat hij er echt last van heeft,werkt alleen een pyjama ook prima. Maar met de winter voor de deur is allee n een pyjama niet zo warm...
Mijn oudste dochter draaide zichzelf ook altijd vast in de slaapzak. Toen ze bijna 2 jaar werd,merkte ik dat ze er echt last van kreeg. Toen ging ze naar een peuterbed en hebben we de slaapzak weg gedaan. Ik vond dat gelijk een mooi onderdeel van het peuterbed. En vanaf 2 jaar vind ik een slaapzak sowieso niet meer nodig. 
Dat ging prima, ze slaapt sindsdien in pyjama en onder een dekbed. In de winter koop ik fleece pyjama's, is toch een stuk warmer. Maar met 2 jaar kon ze zichzelf redelijk goed bedekt houden met een dekbed met koude nachten, met kleinere kindjes is dat toch lastig en lijkt alleen een pyjama me best koud voor de nacht..

Onze zoon was ook altijd beweeglijk. Plus geboren in hartje winter. In zijn 2 jaar in een ledikant heeft hij altijd in een slaapzak geslapen. Na de winter rond zijn 2de verjaardag is hij over gegaan naar een gewoon bed en per dat moment ook geen slaapzak meer nodig. 

Terug
Bovenaan