slaapzak + riem

Hoi dames,
officieel mag het niet meer, een riem gebruiken waarmee je je slaapzak vastsnoert. Hoe kan ik mijn kleine dan veilig laten slapen? Hij moet vastliggen want het is elke dag een drama: Hij gaat constant staan en kan dan niet meer terug, brult het uit en slaapt dus niet.
Tips?????????????
 
Hoi J,

Ook toen de riem nog wel 'mocht' was het beslist niet de bedoeling dat die ook gebruikt werd voor kindjes, die al konden staan. Die groteren kunnen zich vreselijk vastwurmen en zich wurgen in zo'n ding.
Als je zoontje kan gaan staan, kan hij ook gaan liggen. Dat hij dat niet doet/wil, is een probleem, maar hij kan het heus wel hoor. Misschien kun je eens een boekje in huis halen over slaapproblemen bij kleintjes: er zin er genoeg op de markt.

groetjes,
michelle
 
Ik ben het niet helemaal eens met Michelle, mijn zoontje kon ook vrij vroeg staan maar wist nog niet hoe hij moest gaan zitten, dat leverde ook veel huilbuien op (niet alleen in bed!) Het voordeel van het bed is als hij zich laat vallen valt hij zacht, toen hij dát ontdekte ging dát in iedergeval beter. Wel is het zo dat de riem niet gebruikt mag/kan worden voor kinderen die al gaan staan ivm gevaar voor verstrengeling, daar zou ik in iedergeval mee stoppen als ik jou was. Ik ben bang dat het met dit probleem (net als met veel andere probleempjes) het gewoon een kwestie is van een lange adem (en veel slapeloze nachten) het is van voorbijgaande aard heb ik wel gemerkt. Mijn zoontje leg ik bij het naar bed gaan neer, gaat hij staan leg ik hem nogmaals neer, onderwijl zing ik "ons" liedje, dan ga ik de kamer uit. Hij weet volgens mij dat het gebeuren gaat, jammert nog wel even, maar gaat dan toch uiteindelijk slapen, let wel dit heeft best tijd gekost!
 
Ben het eens met degene hierboven. Ik zou mijn kind nooit vast leggen in bed. ik vind dat grote onzin en niet nodig. Verder lijkt het me gevaarlijk. Er zal maar iets gebeuren, dat vergeef je jezelf nooit meer.
 
Nee, niet vastleggen!!! Mijn dochter moest van het cb ook vastgelegd worden, levensgevaarlijk, op een gegeven moment lag ze helemaal in de knoop! Ze gaan vanzelf slapen als ze moe zijn.
 
Hoi,

Ik legde het dekentje altijd vertikaal ipv horizontaal.
Zo heb je twee grote stukken om onder het matras te leggen.
Zo liggen ze wel vast maar niet gevaarlijk.
Het kan alleen als ze nog klein zijn .

succes!!!!
 
Terug
Bovenaan