Slaapzak/trappelzak

Ik heb een vraagje, beetje rare misschien maar hoe oud zijn kindjes als ze niet meer in een slaapzak/ trappelzak (hoeven) slapen. Of is dit gewoon afhankelijk van wat je kindje wil?
Groetjes Bloem

Hoi,

Mijn dochter heeft in een slaapzak geslapen totdat ze ging verhuizen van d'r ledikant naar een groot bed. Ze kon toen zelf uit bed komen dus leek mij een slaapzak niet handig.  Ze was toen ong 2,5 jaar.

Ik denk dat  zolang je kind het prima vind, je hem/haar in een slaapzak kan laten slapen. Floris slaapt er in ieder geval nog heerlijk in en ik laat dat ook voorlopig zo.

Groetjes,
Femke

Ik had het onderlaast juist met mijn man over. Ik vroeg me dat nou ook af dus helemaal geen rare vraag,haha  Er zijn er meer die dit afvragen. Ik had vorige week nog geen zomer slaapzak en ze voelde s'avonds zo warm aan dat ze een nachtje zonder heeft geslapen en dat ging prima. Maar vond het toch wel eng,bang dat ze ging klimmen ofzo. volgens mijn man kan ze dat nog niet maar ik weet wel beter......voor dat je het weet doen ze dingen die je nog lang niet verwacht had.
laat ze nog maar lekker een tijdje in dr slaapzak slapen.

groetjes!

Ook onze zoon slaapt in principe nog met een slaapzak. Maar er zijn uitzonderingen. Zoals wanneer hij slapend uit de auto komt en dan gelijk door gaat naar bed. Ik trek hem in de auto al zijn schoenen uit en dan in bed nog vaak zijn broek en sokken. Maar nog een slaapzak aantrekken, nee, dat doe ik dan niet meer.

Hij slaapt in beide gevallen prima en klimt ook niet uit zijn bed. Om eerlijk te zijn staat hij nog niet eens op de laagste stand (rand zit ongeveer rond zijn midden maar hij kan nog lager). Zeggen steeds tegen elkaar dat we dat eens moeten doen, maar komt er niet van, en zijn ook niet bang dat hij eruit klimt.

Groet Liesje

Terug
Bovenaan