slaapzak zelf open maken

Froukje slaapt al lang in een slaapzak omdat ze zich anders bloot woelt en boven de dekens komt te liggen. Nou kan ze zelf haar rits open doen. Het viel me al op dat ze 's ochtends bij het wakker worden haar rits helemaal open heeft als we bij haar komen, nu ontdekte ik dus gisteren dat ze voor het slapen gaan haar rits al een stukje open doet. Op zich niet zo'n ramp, maar wat als ze hem helemaal open zal doen of met haar benen eruit zal steken (koud)? Ik denk niet dat het lukt met een dekentje. Kan ik iets over de rits maken zodat ze hem niet open krijgt? Hoe doen jullie dat?
Groetjes, Esther.

Ik ontdekte gistermiddag hetzelfde. Milan had ook zelf de rits opengemaakt.
Ik doe er nu een veiligheidsspeld over heen. Dan kan de rits niet verder open.
Hopelijke heb jij hier iets aan.

Groetjes Jolanda

Mijn dochter kan de rits ook open en dicht doen, maar doet dit (nu nog) alleen als ze uit bed komt en de slaapzak afmag.
Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en heb dus wel ervaring met dit soort dingen!!
En je bent niet blij als ze de slaapzak openmaken en daarna hun luier die vol poep zit!!!!!
Misschien helpen deze tips (dat deed ik op het kinderdagverblijf):

Rits op de rug, dus de voorkant naar de achterkant draaien.
Maar als dat niet helpt...je hebt hele slimme kinderen...dan deden we de slaapzak binnenstebuiten en dan rits op de rug. Zo zit het ritsje aan de binnenkant en voor kinderen is dat bijna niet open te maken. Je moet zelf wel even creatief zijn hoe je hen dichtmaakt, maar mij is het altijd gelukt en het hielp!
Succes...ik ben benieuwd of het gaat werken bij jullie kids!

Groetjes, Marianne

Hoi Esther,

Heb even een topic opgediept met een paar hele goede tips! De oplossing voor jou staat er vást bij! Succes met je ondernemende dame.....

ps: bij onze Sophie was het dus gewoon een kwestie van het lipje van de rits aan de binnenkant doen (tip van Nelleke) en nu doet ze het dus niet meer.

Groetjes
Susan

Hallo,

Mijn kinderen (tweeling van 20mnd) slapen allang  niet meer in een slaapzak en hebben ze gewoon in een pyama liggen, voordat we naar bed gaan leggen we nog even de deken goed over ze heen, maar vaak liggen ze gewoon heerlijk onder de deken.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom kinderen nog in een slaapzak liggen.

Bedankt voor het meedenken. Ik heb ook het andere topic slaapzak gelezen. Ik moet maar eens wat proberen met die rits; erin stoppen, lapje erover met knoop,... Moet toch iets van lukken!
Mijn dochter ligt in een slaapzak omdat ze nogal veel heen en weer rolt in bed en zich boven de deken uit trappelt. Ze is geen rustige slaper. Vaak ligt ze helemaal opgerold op haar knietjes en armen. Ik heb al eens geprobeerd om haar onder een deken te leggen maar daar blijft ze nooit onder. En alleen in pyama lijkt me wat te fris. En de laatste tijd slaapt ze niet zo diep (zal wel weer een fase zijn) en zal ze regelmatig wakker worden van het goed leggen van de deken; zal ook niet helpen dus... Ik zal de deken alleen nog eens proberen als het wat warmer weer is.
Groetjes, Esther!

Terug
Bovenaan