Slaapzak

<p>Hallo, </p><p>Ik ben 9 weken geleden bevallen van twee dochters. Ze liggen vanaf de geboorte onder een lakentje en  dubbel dekentje alleen nou beginnen ze zich allebei om hoog te wippen onder de dekens vandaan. We hebben daarom maar een slaapzak aangeschaft.</p><p>Mijn vraag is dan nu. Moeten we ze alleen in de slaapzak in bed leggen of toch nog onder het lakentje en dekentje zodat ze niet te koud worden? </p><p>Hoe doen jullie dit? </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Mijn dochtertje van 5 maanden ligt in haar slaapzak én onder een dekentje, omdat het bij ons op de slaapkamer best koud is. Ze kan al omrollen, maar daar is de vo-sleeper te smal voor, het dekentje stop ik strak in, dan blijft zo ook nog rustig liggen.

Wij hebben idd na 1 week alle dekentjes verwijderd en altijd alleen de slaapzak aan.
Als het wat warmer is alleen een romper er onder, als t wat kouder is met shirt en anders ook een broek er bij aan ??

Is beetje afhankelijk denk ik van hoe warm de slaapzak is en wat ze aanhebben in de slaapzak. Beide opties kan je uit proberen. Ik heb de lakens weg gelaten.

Mijn dochter is 8 weken en heeft nu een slaapzak aan en ligt onder een dekentje met lakentje. Dekentje is geen winterdeken ofzo maar wat dunner 

Mijn dochter is 8 weken en heeft nu een slaapzak aan en ligt onder een dekentje met lakentje. Dekentje is geen winterdeken ofzo maar wat dunner 

Ligt eraan hoe dik de slaapzak is. Heb je bijv. de puckababy 4-seizoenen of een hele dikke gevoerde winterslaapzak hoeft een deken niet perse.
Zelf heb ik veel slaapzakken die ik het hele jaar door gebruik, dus die zijn niet superdik en ik koop altijd slaapzakken zonder mouwen. Hier gaat er dus altijd een pyjama onder aan en een deken overheen.
Je merkt het gauw genoeg als je kindjes koude voeten hebben en koude beentjes, dan is het te koud!

Onze zoon slaapt ik een puckababy 4 seizoenen (nu herfst zak aan) met een dunne pyjama eronder. Ik gebruik verder geen dekens, want hij gaat z'n hele bedje door. 

Terug
Bovenaan