Slaapzak

<p>Hoi Dames,</p><p>mijn dochter is 3 maanden oud en heb een slaapzak van de Hema (trappelzak)</p><p>tog waarde 3, maar wat moet ik haar hier onderaan doen? <br />alleen romper langemouw?</p><p> </p>
 
Ik let nooit zo op tog waardes, maar 3 is vrij warm. Dan zou ik inderdaad eerst een romper lange mouwen proberen. Is dat de koud, dan kun je altijd nog een laagje extra aandoen. 
Onze zoon (1 jaar) slaapt nu in een herfstslaapzak, romper korte mouw en dunne pyjama. Dat is warm genoeg voor nu, terwijl het best fris is bij ons boven. 
 
Kwestie van uitproberen, is mijn ervaring. Het hangt zo af van de temperatuur op de kamer, en of je kindje het snel warm of koud heeft... Zou eens proberen wat je voorstelt inderdaad, en dan tussendoor nog even controleren in het nekje of ze het te warm of koud heeft.
 
Ik heb hierbij nog een vraagje.... mijn kleine man van 8 maanden heeft op moment romper met lange mouwen aan, pyama, sokken, winrrslaapzak en ligt nog onder een deken. Het is ongeveer 17 graden in de slaapkamer. Steeds lees ik dag het ook te warm kan zijn.... nu is het zo dat hij soms steeds vroeg wakker werd en echt koud voelde, ook in zijn nekje enzo. Met dit alles aan slaapt hij wat langer en voelt hij oké aan smorgens. Is het dan gewoon een kindje die t snel koud heeft snachts.... en zijn de kleren en deken dan oké? 
 
Ons zoontje zou smelten in zoveel laagjes! Maar als jullie zoontje dit nodig heeft om het warm te houden, dan is het goed hoor. Voor de zekerheid kun je temperaturen als hij uit bed komt, dan weet je zeker of hij het niet te warm heeft. Maar als hij niet overdreven warm aanvoelt, zal het wel goed zijn hoor, dan is het gewoon een koukleum ;)
 
Terug
Bovenaan