Slaapzak

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een gewone slaapzak en de puckababy slaapzak 0-6 maanden? En wat voor kleding doen jullie nu eronder aan?

Ons zoontje van 4 weken heeft drie slaapzakken (hij plast met enige regelmaat boven de luier): twee newborn teddy slaapzakken van Puckababy en een winterslaapzak van Prenatal. Het voordeel van de Puckababy vind ik dat de armen zo lekker breed zijn dus geen geprop met die kleine armpjes. Ze zijn ook wat zwaarder dus het is moeilijker om te maaien met de armen. Hij slaapt met een lange mouwen romper en een boxpakje aan.

Het is wel zo dat ik deze nog had van de oudste, hij had inbakeren nodig en dit was een mooie slaapzak om dat af te gaan leren. Hij slaapt nu inmiddels altijd in de 4-seizoenen slaapzak van Puckababy (we zijn fan gebleven haha)

Hier plaste ze ook regelmatig langs luier. Wij gebruiken nu kruidvat luiers en romper maat groter en gaat nu al bijna 2 weken goed. Weet je niet of je wt hebt aan deze tip maar vond het zelf erg vervelend

De puckababy is heel zacht en heeft idd ruime lange mouwen. Ik werk op een kinderdagverblijf en zie de slaapzak regelmatig voorbij komen.

Zelf vond ik ze altijd te duur en niet persé nodig.. sowieso heb ik een hekel aan slaapzakken met mouwen. Mijn dochters slapen altijd in een mouwloze slaapzak. In de zomer een dunne, in de winter een dikke. Maar altijd mouwloos. Een romper en pyjama eronder (in de winter van feetje of fleece van de hema, lekker warm!) En altijd een deken.

Wij hebben ook de puckababy, maar onze kleine meid draagt alleen een romper eronder (met lange mouwen) en verder niets onder de slaapzak..

Moet zeggen dat we een nieuwbouw woning hebben en de slaapkamer is rond de 19graden (zelfs vorige week met die kou en we hebben nooit de verwarming aan) en ze heeft altijd een heerlijk warm nekje en warme beentjes... We doen alleen een laken erover voor het instop effect maar die zit vrij laag over haar heen. Ligt er natuurlijk ook aan welke puckababy je hebt (de zomer of winter versie)

Terug
Bovenaan