slaapzak

Hoi, ik vraag mij af tot welke leeftijd jullie je kindjes in een slaapzakje laten slapen?
Verder heeft mijn zoontje van 15 maanden opeens onrustige nachten,veel wakker en hij schuift zijn hele bedje door,ik denk dat hij veel last heeft van opkomende kiezen /tandjes;hij is ook heel gevoelig en huilt snel wat hij niet eerder heeft gehad.
Hij slaapt graag op zijn buikje en gaat hierdoor naar boven toe ,onder zijn lakentje vandaan en bonst dan met zijn hoofdje tegen de kanten van zijn bedje.
heeft iemand nog tips om dit beter te laten verlopen?Bedankt alvast.
 
Hoi,

Wat je kan doen is een slaapzak kopen die een maat groter is en die dan onder het matrasje doen bij het voeteinde.

Verder voor de tandjes s nachts dentinox dat verdoofd.

Hier hebben we dat ook gehad rond die tijd. Ons meisje kreeg toen 4kiezen tegelijk. Maar we waren er wel in 1x vanaf.

Groetjes
 
Hoi Joyce,bedankt voor je reactie; maak je die slaapzak dan vast of sla je hem gewoon om de matras heen? zijn slaapzak is daar groot genoeg voor,alleen als ik hem naar bed breng lijkt het mij zo,n gedoe om het  er een beetje snel omheen te krijgen; anders sta ik zo lang te wroeten dat hij  alweer ligt te giebelen..  
 
Ik vraag me af waarom jouw kind onder een lakentje slaapt als je al een slaapzak gebruikt. Gewoon alleen een winterslaapzak is voldoende hoor, dan kan hij ook zoveel door het bed reizen als hij wil. En die onrust kan door van alles komen, het kunnen inderdaad tanden of kiezen zijn, maar het kan ook zijn dat je kind veel nieuwe dingen leert en daardoor veel droomt op het moment om alles te verwerken. Mijn zoontje heeft ook nog weleens onrustige nachten wanneer hij een virusje of verkoudheid onder de leden heeft. Kinderen vastleggen in bed ben ik zelf niet zo'n voorstander van, waarom zou hij niet gewoon door zijn bedje mogen zwerven. Dat is juist zo handig van een slaapzak.
 
Ik begrijp dat een slaapzakje warm genoeg is maar mijn zoon vind een lakentje over hem heen ook prettig.En natuurlijk mag hij rondzwerven door zijn bedje maar het is niet fijn voor hem als hij dan zijn hoofdje stoot tegen de schotten van zijn bedje en daardoor wakker word.
 
Terug
Bovenaan