slaapzak???

hallo

ik had even een vraagje, vanaf welke leeftijd mag je je kindje in een slaapzak laten slapen? Stef draait namelijk in bed dat is soms de andere kant op ligt en dat vind ik een eng idee omdat ie straks misschien met z'n hoofdje onder de dekens komt en dat vind ik echt eng idee.
ik hoop dat jullie het weten alvast bedankt.
stef is trouwens nu bijna 13 weken oud.

groetjes chantal   mv stef   27-02-2007

Hallo

Volgens mij mag je kindje in een slaapzak als hij past! De meeste slaapzakken bij prenatal zijn vanaf 80 cm ofzo (of 70???). Dus daar zal hij nog niet in passen. De Hema heeft ook slaapzakken voor kinderen van ongeveer 60 cm, dus die past wel. Het is belangrijk dat het hoofd en de armen niet de slaapzak in kunnen verdwijnen. Bij de prenatal hebben ze me aangeraden om een slaapzak evt 'op de groei' te kopen en de gaten voorlopig met een paar steekjes kleiner te maken. Dan groeit hij er niet zo snel uit.

Groeten

Rosanne

Kyara deed dit ook al, toen ze 2 (!) weken was, vanaf die tijd ligt ze dus ook al in de slaapzak. Bij de Hema heb je maatje 56/62 daar paste Kyara meteen in (en het is een kleine meid) dus dat moet wel lukken voor jou kleintje denk ik.
Ik zelf zit tegenwoordig met een volgend probleem.... ze wurmt nu ook al MET slaapzak omhoog... zucht....
Succes!

Groetjes,
Nymue

Hier is de kleine vandaag 3 maanden en slaapt al een hele tijd in een slaapzak, ik gebruik een combisleeper. Maar je hebt ook gewoon kleine slaapzakjes, tegen woordig al vanaf de geboorte (had een vriendinnetje van mij tenminste op de 9 maandenbeurs gekocht)

groetjes
Chris

Hoi hoi,

Onze zoon is bijna 6 weken en slaapt een week in zijn slaapzak (70cm). We hebben de armsgaten niet dichter gemaakt (volgens de een zou het moeten, volgens de ander niet, beide van hetzelfde consultatiebureau). Als het hoofdje maar niet door de opening van de slaapzak kan, dat is het belangrijkste, want dan kan hij er niet in kruipen!

Met de slaapzak scheelt het een heleboel opmaken van het bed (wij waren niet zo handig met los laken en dekentje).

Als je kindje nog graag strak ingestopt wil liggen, kan je het lakentje over de slaapzak doen en lekker instoppen. Zo doen wij dat (op advies van de wijkverpleegkundige) nu ook.

Gr. Tamara.

Sanne slaapt ook al heel lang in een slaapzak. Zij lag de halve nacht 'bloot' omdat ze de dekens van zich aftrapte. Helemaal koud was ze dan 's morgens.

Groetjes, Tess.

Terug
Bovenaan