Slaapzak?

Elsa sliep tot afgelopen vrijdag nog altijd in een slaapzak. Nou hadden we het idee dat ze wel zonder zou kunnen slapen, met als gevolg dat ze zaterdag om 6.30 wakker was, zondag al om 6.00 uur, gisteren moest ik haar wakker maken om 7.45 omdat ze naar de creche moest en vandaag was ze al om 5.45 wakker. Dus nu zitten we te twijfelen, doorzetten of toch weer het slaapzakje aan doen, want normaal slaapt ze tot ongeveer 8.00 a 8.30 en zelf zit ik er niet op te wachten om elke dag zo vroeg wakker te moeten zijn. Ze slaapt nog in een ledikantje en met een paar weken krijgt ze een groot bed.
Iemand tips?

Als ze altijd prima in een slaapzak sliep, waarom zou   je daar dan mee stoppen? Iris slaapt ook nog altijd in een slaapzak en sinds november slaapt ze in een groot bed met gewoon haar slaapzak aan. Gaat prima hoor, er ligt ook gewoon een dekbed in. Lekker warm.
Wel heb ik haar even leren lopen in de slaapzak maar dat is ook geen probleem, ze komt trouwens haar bedje toch niet uit voordat wij er bij zijn....
Ik zou gewoon de slaapzak weer aan doen als ze dan beter slaapt.

Hier gaf ze een week of twee geleden zelf aan dat ze geen slaapzak meer aan wilde. Dus wij dachten prima dan onder een dekentje en een lakentje. Vanaf dag 3 is het gezeur begonnen met slecht slapen. Ze sliep slecht in werd 's nachts wakker of  's morgens heel vroeg. Wij weer haar slaapzak aangedaan en ze slaapt weer prima. Dus ik zou zeggen gewoon slaapzak aan.

Toen Fiene naar haar grote bed ging vroeg ik of de slaapzak uit moest, maar dat wilde ze niet. Dus ze slaapt nog steeds lekker in haar slaapzak, al wordt die nu wel wat krap.. soms slaapt ze wel zonder, als het in de was zit of zo, maar dat gaat ook prima. Ik zou gewoon de zak weer aan doen, iedereen weer blij en lekker slapen is belangrijker..
Gr. mamajo

Ik zou ook zeggen: zak weer aan. Wij hebben een winterslaapzak van de HEMA, lengte 110 cm. Lara is nu bijna 90 cm, dus nog ruimte zat. En er zitten afritsbare mouwtjes aan: afgelopen najaar werd ze telkens vroeg wakker omdat ze zo koud werd in een normale slaapzak (ligt ook altijd maar half of niet onder de dekens, vandaar...).
Lara weet niet beter en wij vinden het wel prima, zolang ze goed slaapt.

We hebben Elsa de slaapzak na de eerste reactie's hier snel weer aangedaan. Maar helaas is ze nog elke ochtend vroeg wakker, maar de nachten slaapt ze gelukkig weer helemaal door. Maar ze rochelt ook weer, dus ze zal wel net niet helemaal fit zijn dus we nemen maar aan dat dat de reden is dat ze rond 7.00 uur al wakker is.
Ze wordt ook huilend wakker, en dat doet ze anders ook niet als ze gewoon fit is.
In ieder geval bedankt voor de adviezen.

Ik had een aantal weken geleden een topic geopend over mijn slecht slapende zoon. Na het verhaal van de slaapzak gelezen te hebben, heb ik die ook weer opgesnord. Onze zoon sliep al bijna een jaar zonder slaapzak. Hij wilde uit zijn bed klimmen, dus we hadden de spijlen eruit gehaald, en dus ook de slaapzak weg gedaan. Hij kon prima lopen met slaapzak, maar we dachten dat hij het zonder dus makkelijker zou doen.

Het is ook niet zo dat zijn slaapproblemen toen zijn begonnen, of er zijn gaan afwijken, dus de link met de slaapzak is niet zo snel te leggen hier thuis.

Nou was het grote slaapprobleem eigenlijk al opgelost, maar langer slapen mag altijd ( hij sliep een uur overdag, en 's morgens tot 6 uur, terwijl hij volgens mij toch echt meer nodig heeft) Ik heb besloten om te gaan testen met opnieuw de slaapzak aantrekken. De eerste dagen vond hij het niet leuk, maar nu slaapt hij dus echt zoveel beter, en daarnaast komt hij nu dus 's avonds en 's morgens zijn bed niet meer uit. Zijn middagslapen lijken weer aardig richting 1,5 a 2 uur te gaan, en de nacht slaapt hij nu door tot 6.30 a a7 uur. Wat een verbetering. Ik ben echt heel blij met de slaapzak, en heb besloten dat mijn dochter er voorlopig nog niet uit gaat. (zij is vorige week alweer een jaar geworden).

Bedankt, gr Liesje

Terug
Bovenaan