Ik had een aantal weken geleden een topic geopend over mijn slecht slapende zoon. Na het verhaal van de slaapzak gelezen te hebben, heb ik die ook weer opgesnord. Onze zoon sliep al bijna een jaar zonder slaapzak. Hij wilde uit zijn bed klimmen, dus we hadden de spijlen eruit gehaald, en dus ook de slaapzak weg gedaan. Hij kon prima lopen met slaapzak, maar we dachten dat hij het zonder dus makkelijker zou doen.
Het is ook niet zo dat zijn slaapproblemen toen zijn begonnen, of er zijn gaan afwijken, dus de link met de slaapzak is niet zo snel te leggen hier thuis.
Nou was het grote slaapprobleem eigenlijk al opgelost, maar langer slapen mag altijd ( hij sliep een uur overdag, en 's morgens tot 6 uur, terwijl hij volgens mij toch echt meer nodig heeft) Ik heb besloten om te gaan testen met opnieuw de slaapzak aantrekken. De eerste dagen vond hij het niet leuk, maar nu slaapt hij dus echt zoveel beter, en daarnaast komt hij nu dus 's avonds en 's morgens zijn bed niet meer uit. Zijn middagslapen lijken weer aardig richting 1,5 a 2 uur te gaan, en de nacht slaapt hij nu door tot 6.30 a a7 uur. Wat een verbetering. Ik ben echt heel blij met de slaapzak, en heb besloten dat mijn dochter er voorlopig nog niet uit gaat. (zij is vorige week alweer een jaar geworden).
Bedankt, gr Liesje