Slaapzak

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Even een vraagje:
Wij leggen Daniel vanaf dat hij een maand of 5 is in een slaapzak te slapen en stoppen hem dan vanaf zijn middel nog strak in onder het dekentje.
Maar de laatste weken trapt hij  de deken  steeds los en inmiddels draait hij zich vaak op zijn buik  in bed of draait een rondje en eindigt hij met zijn hoofd bij het voeteneinde.
Ik vind het nogal eng dat er  dan ook een los lakentje en een losse deken in bed liggen, want straks komt hij er met zijn hoofd  onder en komt hij  er niet meer onderuit...
ik heb dus sinds  gisteren het laken en de deken weggehaald uit bed, maar nu heeft hij ontzettende moeite om in slaap te vallen, omdat hij te los ligt denk ik.
Hoe doen jullie dat?? Heeft er iemand de gouden tip voor ons?

Dank!

Groet,

*bijnaeenbaby*
Mama van Daniel (7 maanden)

Hallo,

Onze dochter is 9 maanden en heeft hetzelfde probleem. Wat wij doen is haar toch vaak onder een dekentje (nu het zo warm is alleen een laken) en als ze dan slaapt en ze ligt     ' vreemd' dan halen we, voor wij op bed gaan, het laken onder haar weg of we leggen haar iets anders neer. als ze slaapt dan wordt ze toch niet helemaal wakker. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

gr Jajo

Hoi!

Ik heb het bij mijn oudste inderdaad een keer meegemaakt dat ze (in haar slaapzak)  helemaal onder het laken was gekropen. Ze was helemaal rood aangelopen toen ik haar zo aantrof. Daarom zijn we bij de jongste al heel snel op een slaapzakje overgegaan en zonder laken of deken erover heen.
Wrs. moet je kindje gewoon wennen aan de ruimte die ze nu in bed heeft. Ik denk dat het even een paar dagen duurt en dat ze er dan aan gewend is.

groetjes,
Ikke mv 2

Hoi,

ja, ook Lars heeft moeite met slapen, wanneer hij niet ingestopt is. Hij rolt dan alle kanten op. Hij heeft ook 1 keer 'verstoppertje' gespeeld onder zijn deken (en vondt dat zelf erg lollig). Gelukkig hebben wij een ziekenhuisdeken, waar hij goed door ademen kan. Nu in de zomermaanden ligt hij in een dun zomerslaapzakje met daarover heen (als het niet te warm is) een 1 persoons laken (volwassen maat). Deze kunnen we strak instoppen. Toch ligt ook hij 's ochtends achterstevoren boven op dit laken te spelen (het ligt dan nog wel zo strak, dat hij er tot nu toe nog niet onder is gekropen. Maar ja, meneer is vindingrijk...).
Wat dat betreft denk ik, dat hij maar moet gaan wennen aan het slapen zonder laken over zich heen. Enne: regelmatig gaan kijken (of een baby-camera ophangen).

Groetjes, Marijon

hallo

ik doe Jordi alleen in een slaapzak in de bedje, nu het zo warm, is normaal doe ik ook een dunne dekentje in en dekbed hoes ( mag niet volgens de kraam hulp) maar ik kan hem dan goed instopen en het blijf ook goed zitten daar na.
In jou situatie zou ik de kleine even paar dagen  latten wennen zonder deken , of kan je als ie slaap  zijn dekentje weghallen.

suc6

Hoi,

Onze Charlotte (7md) is ook een woelwater.
Wij stoppen meestal haar slaapzakje achter/onder de matras, en ze slaapt met een dun lakentje nu over haar zomerslaapzakje. het help niet altijd :)
Ook ik vindt haar soms terug met haar voeten aan het hoofdeind of overdwars in haar ledikant...

Succes er mee.

Groetjes
Marielle

Terug
Bovenaan