slaapzak

Hallo Mama's,

Slapen jullie kindjes in een slaapzak en in wat voor één?
Roy is nu 9 maanden en ik doe hem 's nachts nog steeds een slaapzak aan.
Aangezien hij zijn hele bed doorkruipt 's nachts, krijgt hij een pyjama en een dunne slaapzak aan.
Ik vind die dikke slaapzakken er zo benauwd uitzien.
En omdat Roy altijd op zijn zij of buik slaapt, heb ik het idee dat een dunne slaapzak veiliger is omdat hij makkelijker omrolt.
Wat is jullie ervaring met de slaapzakken?

gr. Cora

Hoi,

onze dames (inmiddels bijna 7, bijna 3, en 7 maanden).. hebben allemaal in een slaapzak gelegen tot ze ongeveer anderhalf waren. het zijn 3 winterdames en tegen de tijd dat de 2e zomer kwam waren de slaapzakken verleden tijd.
Ze kregen altijd gewoon een pyama aan en een slaapzak. In de winter nog een extra dekentje erover heen. wij zetten nooit de verwarming aan boven en af en toe was een dekentje wel lekker..

ook gingen de dames met anderhalf in een groter bed.. en (even afkloppen) tot op de dag van vandaag is dat altijd goed gegaan en komen ze nooit zomaar hun bed uit . traphekje zit natuurlijk ook dicht...

Hallo
Milton en Shanice hebben altijd een slaapzakje aan.Milton nou niet meer daar ben ik mee gestopt toen hij  1jaar en 8mnd  was en in een grote bed ging slapen.Shanice heeft een lekkere slaapzak van de hema enik gebruikte in de winter de dikke winterslaapzak omdat het dan toch vrij koud is en in de zomer gewoon een dunne zomeslapzak en ik dek ze ook altijd toe met een deken en ze hebben gewoon hun pyama aan .
groetjes lisette

Hoi,

Yordi ligt in de zomer in een zomer slaapzak met of alleen een pyama shirtje aan of als het erg warm is gewoon in de romper in de slaapzak.
Nu ligt yordi in de winterslaapzak met nu alleen nog een pyama shirtje aan, maar als het erg koud is, dan de pyamabroek ook er bij aan.
Ook doe ik geen verwarming aan op zijn slaapkamer, en staat zijn raam overdag op een kiertje. Behalve als hij slaapt.

Liefs marielle en yordi (16-1-08)

Hoi,

Doreen ligt in haar truitje of pyjamajasje in een winterslaapzak, die van de hema. Ze had altijd van die koude armpjes vandaar. Daaroverheen een dun dekentje en een badlaken tegen het rollen op de buik, aangezien ze op de buik niet zo lekker slaapt en sneller wakker is.
Wij hebben ook geen verwarming aan op de slaapkamer en regelmatig het raam open als ze beneden is. Het is ook altijd fris op haar kamertje.
Zomers ligt ze in een zomerslaapzak met een dun dekentje. En afhankelijk van hoe warm het is heeft ze een t-shirtje of romper aan of een laken over. Ze heeft eigenlijk altijd wel iets over zich heen. Vind ze prettig, net als mijn man, die kan ook niet zonder deken, zelfs met 30 graden..
Groetjes,
Karlien

Wij hebben ook een winterslaapzak. Van de prenatal. (lijkt volgens mij ook op de hema slaapzak, maar die vallen iets kleiner) Je kunt de mouwen eraf ritsen. Dat hebben we in het begin gedaan, maar nu het de laatste tijd wat frisser is, zitten de mouwen eraan. Verder een pyama en een lakentje. In de winter komt er vast nog een dekentje bij.  
Het is in het kamertje wel vrij fris en snel warm wordt het er niet.    

Groetjes, Emmy

heyhey

van de zomer lag nathalia in der pyama shirtje en slaapzakje.
nu ligt ze in pyama shirtje+ broekje en rompertje en zomerslaapzakje.
ik heb wel alvast de winterslaapzakken in huis gehaald ( in de aanbieding bij de wibra deze week voor 6 euro!!!!! )
wij hebben geen centrale verwarming, maar electrisch en s'winters is het best koud bij ons in huis.
nathalia heeft een hekel aan dekentjes (zelfs als ze slaapt, schopt ze ze af), dus krijgtze dan lekker haar pyama en der winterslaapzakje aan.
nu vind ik het nog niet koud genoeg voor de winterslaapzak.

groetjes, do

Brenda lag ook al snel in een dun slaapzakje, anders ligt ze telkens boven in dwars in bed. Nu draait ze nog wel op haar buik, maar ze blijft wel onder de lakens.
Ze ligt nu in een zomerslaapzak met een pyama truitje onder een dun dekentje met laken.
Bij mijn andere dochter deed ik als het kouder werd dan eerst het broekje aan, en als het echt kouder werd een winterslaapzak, eventueel in een voorverwarmd bedje.

Bianca

Terug
Bovenaan