slaapzak

A

Anoniem

Guest
hoi hoi!

Swen slaapt nu nog onder een dekentje met lakentje in de wieg.
maar hij is nogal een beweeglijke slaper en dus wil ik hem in de slaapzak laten slapen. dan  blijft hij in ieder geval warm.

mijn vraag: moet hij nu ook nog onder een dekentje of is alleen de slaapzak genoeg?

groetjes

Hoi, Dat ligt een beetje aan de dikte van de slaapzak. Je hebt gevoerde zakjes en zakjes van katoen.
Als je er nu noig eentje moet kopen zou ik er eentje kopen van katoen en hem dan nog even onder een dekentje laten slapen.
Als het dan warmer weer wordt kun je het dekentje weglaten.

Als je al een dikke slaapzak hebt kun je hem   nu alleen onder een lakentje leggen (is vaak wat comfortabeler dan alleen een zakje).

Norotje ligt in een bakerzakje onder een dekentje en lakentje.

Hoi Carina, ik ben ook weer eens op het forum................ja, druk, druk, druk met Foort & Bram!

Foort & Bram slapen sinds een week of 5 in een slaapzak en ik gebruik ook nog gewoon de deken hoor. Ik heb dunne slaapzakjes van de Hema, wit, maatje 56/62. Het was de enige slaapzak in die maat, ze zullen er niet zo heel lang in kunnen, maar ze slapen er heerlijk in. Het is een zomerslaapzakje, maar dat vind ik niet zo erg, want ik kan ze nu gewoon toch nog stevig toedekken met de deken en daar zijn ze aan gewendt, dan liggen ze lekker strak in bed.

Hoe gaat het met jou en met Swen, ben je al weer helemaal opgeknapt en hoe is het afgelpen met de niertjes van Swen?

Groetjes, Leonie

Hoi Carina,

Pepijn en Hugo liggen ook in een zomerslaapzak van de Hema, volgens mij maat 50-62 en deze slaapzakken sluiten erg goed aan. Het zijn slaapzakken zonder mouwen en ik doe er nog een lakentje + dekentje overheen. Pepijn is een echte druktemaker in bed, we vinden hem regelmatig bovenin het bedje terug dus nog even en dan haal ik het dekentje + lakentje ook uit zijn bed. Onze dochter van 22 maanden sliep met ongeveer 5 maanden alleen met een zomer of winterslaapzak aan in bed zonder dekens en nu nog.

Groetjes, Floor

Hoi Carina,

Cas slaapt in een vrij warm slaapzakje met mouwen. De mouwtjes werden mij aangeraden omdat hij erg beweeglijk is. Door de mouwen wordt hij een beetje in die beweging beperkt en kan hij zichzelf moeilijker in zijn gezicht slaan ed.

Wel werd mij aangeraden om hem toch altijd onder een dekentje of, als het te warm is, in elk geval onder een lakentje in te stoppen. Vanwege de beperking van zijn beweginsvrijheid. Maar ook omdat hij dan gewend blijft om toegedekt te slapen. Hij heeft dan het idee: "Ik wordt in bedje gelegd en lekker ingestopt. Dus nu mag ik gaan slapen." Het lijkt bij Cas in elk geval te werken.

ik gebruik een dunnere slaapzak en een lakentje met dekentje eronder.
dit werkt goed!

oeps .. erover!
die hersencellen he.. heb er toch wat teveel aan Swen gegeven!

Terug
Bovenaan