Slaapzakje? Of dekentje?

<p>Nu onderhand ruim 31 weken onderweg, en langzaamaan gaan we hier ook maar eens druk maken over de baby inboedel.<br />Mijn oude wieg van vroeger is opgeknapt, en ik had hier een leuk bijpassende laken + dekentje bij gekocht. Nu kregen we van t weekend van mijn schoonzus het slaapzakje van hun kleine (die nu uiteraard niet meer past). Zij zei: ideaal, je kunt niet zonder! En nu zit ik dus gigantisch in twijfel wat te doen? Slaapzakje? Of lakentje met dekentje? Of heb je over een slaapzakje misschien ook een dun lakentje of dekentje? Of ga je vanzelf ontdekken wat je kleine het fijnste vindt? Je merkt: het is mijn eerste haha</p>

In het begin kan je nog prima zonder slaapzak hoor. Leg de slaapzak gewoon alvast in de kast en misschien ga je hem gebruiken en misschien niet. Ik denk dat je hem pas gaat gebruiken als je kleine in een ledikant gaat slapen. In een wiegje kun je je baby namelijk nog wel goed strak instoppen zodat hij goed blijft liggen. 
Hier lag m'n kleine met 2 weken al in het ledikant en trapte zichzelf toen al onder de deken vandaan. Toen heb ik haar een slaapzak aangedaan en dan alsnog een lakentje en dekentje erover zodat ze het lekker warm had. 
Dus eigenlijk kom je er pas achter als je kleine er is. Niet te druk over maken nu. 

We hebben onze zoon de eerste week alleen onder een lakentje en dekentje laten slapen. Hij sliep wat onrustig, dus toen ingebakerd met lakentje en dunner dekentje. 
Hij slaapt nu overdag in een slaapzak (zonder dekens en lakens), 's nachts dek ik 'm wel toe onder een laken en deken. We wonen in een vrij oud huis, dus 's nachts wordt het hier wel koud. 
Maar ik ben het eens met je schoonzus. Wij kunnen echt niet meer zonder slaapzak. 

Hier eerst ook onder een laken en dekentje, maar de kleine man was heel bewegelijk en lag vaak boven op de deken daarna slaapzak aangedaan..ideaal wil niet meer zonder :) 

Wij hadden de eerste 6 weken een lakentje met een deken, omdat ik toen nog geen slaapzak kon vinden die klein genoeg was. Maar mijn dochter trapte inderdaad ook steeds meer en meer haar dekentje van zich af. Uiteindelijk een newborn puckababy gekocht, officieel pas vanaf 3 maanden maar daar kon ze met 6 weken al in. Nu 6 maanden en slaapt ze standaard in een slaapzakje, gebruik alleen nog maar lakentje en deken als de slaapzak nog niet droog is na het wassen. 

In het begin gebruikte ik geen slaapzak maar ook dekentje en lakentje.. als ze nog zo mini zijn bewegen ze nog niet zo veel. Toen mn dochtertje een week of 10 was ben ik begonnen met een slaapzak en kan nu zeker niet meer zonder. Soms ligt ze overdwars in bed en dan is ze tenminste nog warm in dr slaapzak

Wij zijn direct na de kraamweek begonnen met een slaapzakje. Lekker warm. Toen nog met mouwtjes. Later deze er afgeritst (niet zo'n gepriegel). Daar overheen nog wel een lakentje. 
We doen haar haar broekje/legging uit en dan met truitje en al in de slaapzak. Ik zou zelf niet anders willen.
Overdag slaapt ze gewoon in kleertjes, ze slaapt dan vaak gewoon beneden. 

Onze dochter slaapt vanaf 2 weken in een slaapzak, omdat ze toen al de deken en het lakentje af trapte.
ze is nu 3 maanden en slaapt in een slaapzak met een lakentje met dekentje over haar beentjes. Lekker warm 

Terug
Bovenaan