slaapzakje wat eronderaan of er overheen

Hoi Conrad,

Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden, maar hij slaapt alleen maar met z'n pyjamajasje en romper aan. De rest laat ik uit. Daarnaast ligt hij wel onder een laken met een deken, zo blijven z'n beentjes lekker warm. En 20 graden in de slaapkamer is echt warm genoeg hoor!

Hoi,

ozne jongste is net een jaar en slaapt 's nachts met een romper met lange mouwen, een pyamabroek en sokken (ivm krabben met teennagels) in een dikke winterslaapzak met mouwen.
Overdag hetzelfde, maar dan in een dunnere slaapzak zonder mouwen en onder de dekens....waar hij onderuit kruipt.

Groetjes,
Kiki (mv Iris mrt 05 en Stijn mrt 07)

Hoi,

Gefeliciteerd met je zoontje! Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken over de temperatuur in de kamer van je zoontje. Toen onze dochter net geboren was sliep ze in haar kleertjes in een katoenen slaapzakje zonder mouwen van de Hema en onder dekens. De Hema was de enige in mijn buurt die zulke kleine slaapzakjes had. Wij hadden haar toen op aanraden van het cb een slaapzakje aangedaan omdat ze rondrolde in haar bedje.

Nu is onze dochter bijna 6 mnd en slaapt ze in een rompertje in een dikke slaapzak met mouwen en onder de dekens. Haar onderlichaam ligt onder de dekens.

Slaap lekker!

Groetjes Sylvia

Lijkt mij heerlijk zo een warm kamertje . Merel haar kamer is altijd zo koud.
Maar goed je zou ipv een dunne slaapzak met dekentjes ook kunnen kiezen voor een dikkere slaapzak met mouwen en dan geen dekens.
Kan ze??? het toch niet te warm krijgen en ligt ze toch in een slaapzak dus ook niet te koud.
Je hebt zelfs van die special dubbellaags 4 seizoenen slaapzakken waarbij dekentjes niet nodig zijn.
Zijn wel prijzig

Hoi,

Mijn zoontje heeft een romper aan met de ene keer lange mouwen en de andere keer korte mouwen en een pyama.
Hij ligt in een 4 seizoenen slaapzak van little company. Deze zijn inderdaad heel duur maar ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Er zit aan de achterkant een speciale opening om de gordel van de autostoel of maxi cosi door heen te halen. Erg handig.
Gezien de prijs (bijna € 100,-) heb ik meteen de grootste maat gekocht.
Oh ja, verder gebruik ik dus geen dekentjes.

Groetjes Sandra

Hoi
onze dochter ligt vanaf dat ze 2 maanden is in een vrij dikke winterslaapzak zonder mouwen. Ze heeft een gewone romper en een pyama aan, we doen niet nog een deken er over heen. Haar slaapkamer is meestal 18-19 graden.
Als je twijfelt of je kindje het niet te warm of te koud heeft, kun je even temperaturen. Deden wij ook wel, direct als ze uit bed kwam.

Succes!
groetjes
Mandarijn

O pardon, zie nu pas dat je manneke pas 5 weken is. Onze kleine sliep toen nog onder een lakentje en dekens, meestal 3 laagjes deken. Dit was gewoon een kwestie van uitproberen, en temperaturen. We deden haar geloof ik toen nog met haar gewone kleertjes aan in bed. Ze had toch meest van die zachte new-born kleertjes aan.

Terug
Bovenaan