Slaapzakje

<p>Vannacht is het mijn kleintje zich gelukt zich te verplaatsen door zijn bedje. Tijd voor een slapzakje dacht  ik! </p><p>Hebben jullie wat tips voor mij? Kan ik het beste een zomerslaapzak of winterslaapzak doen ? Hij is bijna 6 weken oud, lijkt me dat hij niet super lang met 1 kan doen omdat hij er vrij snel uitgroeit (of valt dat wel mee?) Met welke slaapzak hebben jullie goede ervaringen?</p><p> </p><p>Alvast bedankt:)</p>
 
Bij de HEMA hebben ze slaapzakken die gaan op kledingmaat. Een te lange slaapzak is niet erg, zolang de opening van de armen en hoofd maar goed past. Zodat hij zich er niet uit kan wurmen en in z'n slaapzak kan verdwijnen. Bij andere winkels zie je vaak slaapzakken met lengte in cm. Dan kom je waarschijnlijk op die van 70 cm, dat is volgens mij de kleinste. In principe reken je zo'n 15 cm bij de lengte van je baby voor de juiste maat. 
 
Slaapzakken van Hema en Jollein vind ik he fijn. Voor een kleine baby zou ik de maat 70cm kopen (is een van de kleinste maten) en die passen ze tot ongeveer 6/7 maanden. Ik had van 70cm maar 1 slaapzak en verder 90-100cm. Die gebruikte ik ook al toen mijn dochters nog maar 2 maanden waren. Ze waren toen nog wat lang maar dat geeft niet. Ze groeien er snel in. Tot zo'n 15  maanden past je kindje de slaapzak van 90-100cm wel. Daar doe je dus erg lang mee.
Zelf vind ik de slaapzakken zonder mouwen het fijnst en een zomerslaapzak. Met mouwen vind ik zo'n gepruts en dan kunnen ze amper bewegen lijkt het, vind ik zo zielig eruit zien. Al mijn slaapzakken zijn zomer varianten en allemaal zonder mouwen. In de winter doe je er gewoon een dikke pyjama onder. En mijn kinderen slapen ook nog onder een dekentje, dus niet alleen in slaapzak.
Prenatal slaapzakken zijn niet fijn. Zitten erg nauwsluitend en daar draaien mijn kinderen zichzelf in vast. En ik heb al 2x een kapotte rits gehad bij een prenatal slaapzak. Hema en Jollein zijn echt heel fijn!
 
[quote quote=10318021]Bij de HEMA hebben ze slaapzakken die gaan op kledingmaat. Een te lange slaapzak is niet erg, zolang de opening van de armen en hoofd maar goed past. Zodat hij zich er niet uit kan wurmen en in z’n slaapzak kan verdwijnen. Bij andere winkels zie je vaak slaapzakken met lengte in cm. Dan kom je waarschijnlijk op die van 70 cm, dat is volgens mij de kleinste. In principe reken je zo’n 15 cm bij de lengte van je baby voor de juiste maat.[/quote]
Super dankje!
 
[quote quote=10318021]Bij de HEMA hebben ze slaapzakken die gaan op kledingmaat. Een te lange slaapzak is niet erg, zolang de opening van de armen en hoofd maar goed past. Zodat hij zich er niet uit kan wurmen en in z’n slaapzak kan verdwijnen. Bij andere winkels zie je vaak slaapzakken met lengte in cm. Dan kom je waarschijnlijk op die van 70 cm, dat is volgens mij de kleinste. In principe reken je zo’n 15 cm bij de lengte van je baby voor de juiste maat.[/quote]
Super dankje!
 
[quote quote=10318083]Slaapzakken van Hema en Jollein vind ik he fijn. Voor een kleine baby zou ik de maat 70cm kopen (is een van de kleinste maten) en die passen ze tot ongeveer 6/7 maanden. Ik had van 70cm maar 1 slaapzak en verder 90-100cm. Die gebruikte ik ook al toen mijn dochters nog maar 2 maanden waren. Ze waren toen nog wat lang maar dat geeft niet. Ze groeien er snel in. Tot zo’n 15 maanden past je kindje de slaapzak van 90-100cm wel. Daar doe je dus erg lang mee. Zelf vind ik de slaapzakken zonder mouwen het fijnst en een zomerslaapzak. Met mouwen vind ik zo’n gepruts en dan kunnen ze amper bewegen lijkt het, vind ik zo zielig eruit zien. Al mijn slaapzakken zijn zomer varianten en allemaal zonder mouwen. In de winter doe je er gewoon een dikke pyjama onder. En mijn kinderen slapen ook nog onder een dekentje, dus niet alleen in slaapzak. Prenatal slaapzakken zijn niet fijn. Zitten erg nauwsluitend en daar draaien mijn kinderen zichzelf in vast. En ik heb al 2x een kapotte rits gehad bij een prenatal slaapzak. Hema en Jollein zijn echt heel fijn![/quote]
Bedankt, duidelijke uitleg! Heb even even gekeken en van Jollein een slaapzak besteld:)
 
Terug
Bovenaan