slaapzakje?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje over slaapzakjes. Het valt mij op dat die vanaf maat 70 te koop zijn. Is dat niet te groot voor een pasgeboren baby? Onze kleine is ook nog eens erg klein en dan ben ik toch 'bang' dat ze in haar slaapzakje terechtkomt of straks met haar hoofd in een van de armgaten komt of zo. Ik heb gewoon lakentjes en dekentjes  in mijn ledikantje, dus dat zou in principe prima gaan, maar ik vind een slaapzakje zo lekker handig.

Groetjes, Marisa

hallo,

je moet de slaapzak ok niet direct gebruiken hoor de kleine beweegt niet zoveel dus hoeft dat niet pas met een paar maanden ofzo eerst liggen ze gewoon met kleertjes aan op bedje of wieg met een dekentje maar de kraamhulp verteld jou dit ook wel

Hoi Hoi,

Of het mag of neit weet ik niet, maar ik heb ook een 'baby'slaapzakje hoor!
Die verkopen ze bij de Hema (maat 56/62). Kijk maar op www.hema.nl en dan nachtkleding dacht ik.

Succes

X Saskia 27 wk

Hoi,
Quinn heeft vanaf dat hij een week of 5 is een slaapzakje aan. Hij kroop steeds naar boven in bed en lag dan zonder dekens. Maat 70 gaat prima, als je gewoon de armsgaten met veiligheidsspelden kleiner maakt. Dan kan hij er niet inzakken.
Groetjes Veerle

Hoi,
Wij hebben onze zoon pas een slaapzakje aangedaan met 4 maand. Eerder was
niet nodig. Hij sliep tot die tijd ook nog eens in zijn wiegje. Hij woelde zich ook weleens
bloot, maar voelde nooit koud aan. Dus dat scheelt.
En die maat 70 wil zeggen dat die slaapzak 70 cm is. Dat is idd een van de kleinsten.
En wil je hem toch gebruiken dan kun je idd de armsgaten verkleinen mbv
veiligheidsspelden. Maar volgens mij adviseren ze om niet te vroeg een slaapzakje
aan te doen. En waar je wel op moet letten is dat als je een slaapzakje gebruikt dat
je dan niet te veel over de baby heenlegt. Een slaapzakje is op zich al heel warm.
Liefs Melanie

Ik heb deze vraag toevallig gesteld in een babyspeciaalzaak dit weekend. Ze zeiden dat die slaapzakjes met name bedoeld zijn voor kindjes die erg beweeglijk zijn. Dat worden ze pas als ze wat groter zijn. Zodra je merkt dat je kindje erg gaat bewegen in bed ga je zo'n ding kopen.

gr.Ing

Het is me helemaal duidelijk meiden, ontzettend bedankt! Ik wacht het gewoon nog even af.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Ik ben met ongeveer 2 maanden een slaapzak gaan gebruiken. Toen ging Eline omhoog kruipen en kwam ze boven haar dekentjes uit. Eline is van april en wij hebben toen een slaapzak 68/74 gekocht. Eentje zonder mouwen en van  dunne stof. Verder geen dekentje meer. De mouwen heb ik een stukje dichtgenaaid, ik vind veiligheidsspelden persoonlijk een beetje eng. Het zal maar opengaan en in de kleine lichaampje prikken.

Overigens vinden kleine kinderen het in het begin lekker om strak  ingepakt te liggen, een dekentje geeft wel dat gevoel, een slaapzakje niet.

Verder moet je het niet te klein kopen. Zoals een aantal moeders al zeiden de grootte die erop staat is de lengte in cm's. Eline is nu 80cm en draagt een slaapzak 90cm maar die begint een klein beetje krap te worden. Ze doen hun voetjes nog wel eens naar beneden toe en het is niet lekker als je dan tegen de bodem aanzit.

Succes,
Ingeborg

Terug
Bovenaan