slaapzakje

Hallo allemaal,

Stijn is alweer 7,5 week oud en ik zit er over te denken om hem in een slaapzakje te laten slapen. Hij maait altijd erg met zijn armen, aangezien we hem altijd wel strak instoppen trekt hij daarmee zijn hele dekentje los en wurmt hij zichzelf omhoog. Hierdoor ligt hij soms wel tot halverwege de borst bloot. Weet iemand of een kleintje van 7,5 week al in een slaapzakje mag? En waar kun je deze dan kopen, ik heb al wel gekeken bij de Prenatal, maar daar hadden ze hem vanaf maatje 74 en daar verzuipt Stijn nog in denk ik.

Ik hoop dat jullie het weten.

Groeten Carina

Hoi hoi,

Ook onze zoon Thijmen lag al heel jong in een slaapzakje. Hij wurmde zich ook altijd boven de deken en dan lag hij boven in zijn ledikant overdwars.
Wij hebben ze van de Hema in maat 68/80...
Qua lengte was hij nog wel te groot maar bij de armpjes en nek sluit hij mooi aan dus hij kan zich er niet uit wurmen om er in te zakken (snap je wat ik bedoel?)

Succes met je aankoop.

Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

Hoi Carina,
Heb dit ook eerder gevraagd. Zal het even voor je naar boven halen!
Titel van de discussie is: Wel of nog geen slaapzakje.
Hopelijk heb je er wat aan!!!
Succes.

Groetjes, Kar

Tip van mijn mams; als  de slaapzak  bij het nekje te ruim is en je kindje zou er dus in kunnen kruipen. Stik de schoudernaden dan een keer extra dubbel. Dan word de halsopening dus kleiner. Later kun je het weer open maken als je kindje groter is. Onze Teun lag met twee weken al in zijn eerste slaapzak. De kleine man wurmde zich ook steeds boven de dekens.
Wel een dekentje minder doen als je een slaapzak gaat aandoen, anders wordt het  te warm.
Groetjes wendy

haai,

Ons zoontje is nu 4,5 weken en is ook een enorme armpje-maaier!!
Wij hebben daarom een bakerzak gekocht, dit is een slaapzakje met een ingenaaid hesje, zijn armpjes zitten dus in het slaapzakje.
Dit geeft rust voor de baby en hij kan de dekentjes niet meer afgooien!

We hebben 'm nu 3 dagen, de 1e 2 dagen was het even wennen maar vannacht heeft ie geslapen als een roosje en heeft zelfs niet gehuild bij het in slaap komen.

Zie www.bakerzak.nl

Wij hebben Yoëll vanaf week 8 in een bakerdoek gehad van Picollo (ff googelen) hier zat ie helemaal ingebakerd en hij vond het heerlijk....!!!! Nu is hij bijna 6 maand en vanaf 5 maand hebben wij hem ook in een bakerzak van www.debakerzak.nl echt een uitkomst.

De eerste 8 weken sliep hij in een slaapzakje ivm warmte van toen ipv een deken. Ik heb een slaapzakje gehaald bij de hema in maat 50/56 maar die zijn er daar ook wel in andere maten hoor.....

HI,
Ook ik gebruik voor mij zoon (06-11-06) een bakerzak, ideaal, handjes lekker bij het lichaam en niet zwaaien met de armpjes, hij slaapt er een stuk rustiger van.
Grt
Debby

Terug
Bovenaan