slaapzakje

Hallo! Onze dochter van 9 mnd slaapt altijd met een slaapzakje aan en onder een dekentje. Het laatste paar weken moet ik 1-2x ’s nachts naar haar toe omdat ze zich of heeft omgedraaid en niet terug kan, of ze ligt helemaal los aan de andere kant van het bed etc. Omdat het slaapzakje best lang is, stop ik de onderkant altijd onder het matrasje om te voorkomen dat ze los komt. Maar blijkbaar draait ze toch een paar heer rond en komt zo vast te zitten. Op de een of andere manier kan ze dan niet meer terug, ook al ze het normaal wel kan. Soms hoor ik ook dat ze bezig is zich los te wurmen. Is het soms beter om het slaapzakje niet vast te maken? Ik ben bang dat ze dan weer zo veel beweegt dat ze niet aan haar rust komt. Nu moet ik zeggen dat het meestal voldoende is als ik haar er dan weer goed instop, ze slaapt dan verder. Ik lig dan wel een tijdje wakker te luisteren of ik haar wel/niet hoor… Heeft iemand tips voor mij? Groetjes Gingie
 
Mijn dochters liggen/lagen altijd in alleen een slaapzakje. Niet vast gelegd.
Het lijkt me heel vervelend als je in bed ligt en je kan je niet omdraaien. Omdraaien tijdens je slaap is nodig, dat doe je zelf ook.
 
We doen ook altijd een dekentje over haar en stoppen die goed in. Gisteren geprobeerd haar slaapzakje niet vast te maken, want idd het is prettig om te kunnen draaien (wat ik zelf ook doe). Nou, in no time lag ze aan de andere kant van het bed, met haar hoofd tegen de spijlen en was ze aan het huilen…Met het gevolg dat ik haar in een uur tijd 2x terug moest leggen…
 
Ons dochtertje ligt altijd alleen in een slaapzak, zonder dekentje of wat dan ook, wel altijd een pyjama aan.

Wij hebben deze periode ook gehad toen ze 9 maanden was. We waren toen net een weekje op vakantie in een huisje en toen begon het. Inderdaad ieder uur zowat je bed uit en wij dachtten nog wel aan onze rust toe te komen daar, nou mooi niet. Het duurt een paar weekjes en dan gaat het vanzelf over en kan ze zich weer zelf omdraaien en terugdraaien. Ik heb helaas geen tips voor je, dus je hebt er niks aan, hahahaha, maar weet wel dat je niet alleen bent met dit probleem en dat het over een aantal weekjes over is, misschien wel eerder.

Succes met je kleintje en sterkte met de onderbroken nachten, dat is echt niet fijn.

Groetjes Petra
 
@ Petra, bedankt voor je reactie. Ook al heb je geen tips, het is fijn om te weten dat wij niet de enige zijn! Nog even een vraagje-maakte jullie het slaapzakje vast of juist niet? Groetjes!
@ de rest ook natuurlijk bedankt voor het meedenken! Hopelijk is dit een fase...
 
Hoi, in tegenstelling tot de andere mama's maak ik de slaapzak wel vast. Bij mijn dochter gedaan en nu ook bij onze zoon. gewoon aan de zijkant van de zak lusjes naaien, veter erdoor en aan de spijltjes vastmaken. Is niet zoals het hoort maar anders gaat hij meteen zitten als ik hem in bed leg. En hij gaat echt niet zelf liggen hoor. Is nu 9 maanden.
Ook gaat hij dan draaien, spelen etcetc.
Dus slaapt hij niet. van de week weer los geprobeerd maar t lukt nog niet. Ik blijf het wel proberen om hem los te laten slapen, eerst overdag dan 's nachts.
Groetjes,
 
@frankenlianne-en slaapt je zoontje nu wel gewoon?
Ik lijk een beetje geobsedeerd door dat slapen/slaapzakje, haha. Gisteren was het weer raak...Heb voor mijn gevoel alle varianten geprobeerd, maar niks hielp. Zelfs zonder slaapzakje, dat was echt brullen en mevrouw zat in haar bedje. Uiteindelijk toch weer terug in het slaapzakje en ik heb idd de zijkanten vastgemaakt met babyveiligheidsspelden (wel zo, dat ze zich niet kan bezeren).En ze sliep voor de rest van de nacht. Maar goed, weet niet of het door de uitputting kwam of dat ze niet kon draaien...Even weer vannacht afwachten. Het is trouwens alleen een probleem voor 's nachts, overdag gaat het gewoon prima...Groetjes!
 
Terug
Bovenaan