slaapzakje

Hoi allemaal,

Onze Cas is nu 5 weken en gaat over 1 week een dagje wennen op het kinderdagverblijf. Hier hadden ze het over een slaapzakje voor baby's. Maar ik gebruik deze thuis nog niet. Bestaan er slaapzakjes voor pasgeboren baby's? En waar moet ik opletten bij aanschaf?

Groetjes ils
 
hoi ils,

er staan volgens wel slaapzakjes voor pasgeborenen. ik zal goed kijken naar hoelang zij is en dan zal ik de slaapzak wel iets groter pakken.

mijn dochter is nu 14 maanden en ongeveer 75 cm. ze heeft nu een slaapzak van 110 cm.
vraag het anders eens bij prenatal of een andere babyzaak wat ze adviseren.

ps. ik zal nu wel voor een winterslaapzak gaan, daarvan kan je de mouwtjes er van af halen als het nog niet zo heel erg koud is
 
Bij de Hema heb je kleine slaapzakjes in kledingmaten 50/62 geloof ik en groter 68/80 ofzo.
Pas op dat je ze juist in het begin niet te groot koopt (let op bij de armsgaten) want dan kunnen ze via die kant weer met de armpjes in de slaapzak komen en zich vastdraaien. Vaak hebben die kleintjes de lengte nog niet heel erg nodig aangezien ze zelden gestrekt liggen met de beentjes.

Groetjes Saskia

Volgens mij is er een website veiligslapen.nl daar zal ook wel info opstaan over slaapzakjes
 
hallo

ik had ze ook bij de hema weg, ze hebben daar vanaf de kleinste maat ,
ik zou er vooral op letten dat het om de nek niet te wijd zit dat hij er niet in kan zakken
 
Hallo,

Als je alleen voor het kinderdagverblijf er eentje wil aanschaffen, zou ik eerst even vragen of het echt nodig is. Mijn zoontje lag toen hij klein was ook niet in een slaapzak, en dat hoefde ook niet op het kinderdagverblijf. Daarna heb ik er 1 van de hema gekocht. In de kleinste maat. Deze zijn echt fijn.

Groetjes Liff
 
Hoi Ils,
Bij ons op het kdv is het ook verplicht dat de kindjes een slaapzakje hebben. Maar onze kleine vent lag vanaf 2 weken ook thuis al in een slpaazakje omdat hij zich steeds onder de dekens uit wurmde.
Ik kon toendertijd niet echt goede hele kleine slaapzakjes vinden. Ik heb een grotere slaapzak aan de bovenkant (schouderstuk) een gedeelte dubbel genaaid, zodat de armgaten en het hoofdgat wat kleiner werd. Toen onze vent wat groter werd hoefde ik het alleen maar los te tornen en kon de slaapzak dus nog langer gebruikt worden.
Ik heb trouwens nooit een slaapzak met lange mouwen gekocht (of afritsbare). Ze leggen de kindjes er toch in met de bovenkleding (shirtje/trui) die ze aan hebben en dat is meestal al wel warm genoeg.
Succes met proefdraaien!
Groetjes, Irene
 
Mijn dochter sliep de nacht niet door zonder slaapzak omdat ze dan steeds onder de dekens vandaan kroop... Ik ben begonnen met maat 50/62 van de Hema. Hij moet ook niet te groot zijn, dan raken ze er in verstrikt. Nu heb ik er voor op het KDV een met afritsbare mouwen, in de slaapkamers wordt goed geventilleerd en kan het dus een beetje fris zijn.
 
Zarah slaapt op het kdv ook in een slaapzak, maar die heb ik zelf niet hoeven te regelen, ze gebruiken gewoon hun eigen slaapzakken. Zou daar ook even naar informeren. Verder leggen ze bij ons de kinderen gewoon te slapen zoals de ouders zelf aangeven. Zo sliep Zarah in het begin ook nog onder een strakke laken, om omdraaien te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan