slaapzakje?

Hallo allemaal, aangezien we in augustus bevallen... en het babykamertje waar onze beeb komt te slapen vrij heet is, dacht ik dat het misschien handig en pracktisch is om te slapen in slaapzak en laken ipv dekentje, laken ( en kruik?).
Maar weten jullie of dat al kan vanaf de geboorte of pas vanaf een bepaalde leeftijd?

X
 
Een slaapzakje kan, mits de gaten voor armen en hoofdje niet te groot zijn, al vanaf de geboorte gebruikt worden volgens mij. Mijn ervaring is alleen wel dat een slaapzak juist veel warmte vasthoudt (het is iig meer dan een extra laag kleding). Is heel handig als het koud is of als je kind zijn hele bedje doorgaat (blijft hij toch lekker warm), maar ik zou het zelf niet direct na de geboorte al gebruiken.
Ik denk dat ik alleen een lakentje gebruik in de wieg of eventueel 2 lakentjes over elkaar. Verder kun je heel erg variëren in wat je je kindje voor kleertjes aandoet tijdens het slapen. Misschien dat rompers met lange mouwen bij erg warm weer handig zijn zodat ook de armpjes bedekt zijn en ze niet verschillende lagen over elkaar aanhoeven. Verder zul je niet zo snel een mutsje op hoeven doen / sokjes aan enz. Kruik ligt heel erg aan het gewicht van je kindje en of het zichzelf goed warm kan houden.
 
Mijn dochter van 3 is ook van augustus en ik heb haar in het begin gewoon onder een lakentje gelegd, op koudere dagen gecombineerd met een dekentje. In het begin koelen ze toch nog best snel af die kleintjes dus dan is een kruik erbij soms nog echt wel nodig. Pas toen ze echt ging woelen hebben we haar in een slaapzakje gelegd (vanaf 3 maanden geloof ik). Dat beviel eigenlijk wel goed. Net als Mammavanbijna3 hierboven ook schrijft.
 
In het begin legde ik de baby's onder een lakentje en dekentje. Als het wat kouder werd een slaapzakje.
Mijn jongste is van eind juli 2010 en lag al redelijk snel in een slaapzakje.
 
Terug
Bovenaan