Slaapzakjes

Hoi meiden,
Even naar aanleiding van het topic hier onder wat op een gegeven moment over slaapzakjes gaat (bij punt 3 :))

Ravi is ontzettend druk in zijn bedje. Je zou de hele dag voor zijn babyfoon monitor (ja ja wij hebben er 1 met beeld na de upgrade van ikea die alleen maar Krrrr deed) kunnen zitten omdat hij alle kanten op zwaait met zijn armen en benen. Doet hij al vanaf de geboorte en hoort nu eenmaal bij hem. Inbakeren hoeven we niet eens te proberen want dan gaat hij gillen. Hij word nu al boos als je zijn armpjes onder de dekentjes doet.

Maar omdat hij zo aan het trappelen is schopt hij zichzelf steeds verder om hoog. Dekentjes verder omhoog helpt dus ook niet en nu las ik dus dat je een baby ook in een slaapzakje kunt doen. Ik dacht zelf dat dit pas veel later mocht..Heb je speciale baby slaapzakken? Waar moeten ze aan voldoen en waar moet je opletten? Welke gebruiken jullie en zijn goed?

Liefs Nelie

Ruben ligt al vanaf 10 dagen in een slaapzak.Hetzelfde probleem erg druk waardoor hij bloot kwam te liggen. Je hebt slaapzakken maatje 60cm maar daar was hier niet aan te komen, normaal hebben ze die bij de Hema maar waren uitverkocht. Dus hij heeft toen gewoon 70cm aangekregen. Ik heb de armsgaten kleiner gemaakt zodat hij er niet in kon schieten. Inmiddels heb ik de armsgaten weer losgemaakt omdat hij nu ook kledingmaat 62 heeft. De slaapzak mag officieel maximaal 10cm groter zijn dan het kindje. Ruben gaat er zonder broek in. Alleen zijn romper een shirtje en sokken.Je hebt ook slaapzakken met mouwen maar die vind ik te warm omdat hij nu wel onder de dekens blijft. Koude handjes houdt hij omdat hij niet met zijn handen onder de dekens wil.Ik heb gewoon 2 slaapzakken van de prenatal.2 is wel handig omdat ze hem soms onder plassen of spugen.

Maar doe je dan deken en slaapzak? Als aniek wakker wordt voor haar voeding snachts duwt ze zichzelf helemaal boven de deken uit. ze heeft het dan nog niet kpud omdat ik haar ga voeden. maar denk dat wij ook vrij snel de slaapzak moeten gaan gebruiken.
gebruik je dunne of dikke slaapzakken?

Wij hebben wel een dikke slaapzak met afritsbare mouwen liggen. Ze schopt de dekens alleen van zich af als ze honger heeft. Dus op zich heeft ze het niet nodig, maar ik heb het sowieso voor de kinderopvang nodig straks. Ik denk wel dat ik dan dunne ga halen, want ze heeft het snel warm.

Mijn kleine meid ligt ook in een slaapzakje. Heb gewoon maat 70 en past perfect. Ze is ook heel bewegelijk en ik stop het zakje vast tussen het matras. Zo ligt ze iets vaster in bed omdat madam zich nu al omdraait. Ik moet voor Emi nog een zomerslaapzak gaan halen. Vind deze erg warm voor de zomer.

Ik heb nog een klein slaapzakje liggen mt 62-68 van mijn oudste. Ik weet niet meer waar ik deze heb gekocht maar ik ga hem ook geb ruiken bij Luana. Ze is nu nog ingebakerd maar daar moeten we straks vanaf. Ik heb een dun slaapzakje. mijn meiden zijn warme dames die het snel te warm hebben. Ik heb ook gewoon een dun ledikantdekentje over, meer niet. Ik heb in mt 70 een dikke liggen, die gebruik ik in het najaar.

Liefs ciomama

Wij gebruiken nog steeds slaapzak (5 okt geboren) en vind het ideaal!

met koude nachten slaapzak aan met romper lange mouwen, dan nog lakentje met dekentje.
In de warmere nachten slaapzak, romper en lakentje.

Slaapzak is opzich al warm genoeg voor baby's maar dekentje kun je extra doen als het wat kouder is, als ze dan omhoog kruipen blijven ze alsnog warm door de slaapzak.

Ik ben echt grote voorstander van slaapzak aangezien ons mannetje ook erg bewegelijk is en sochtends nooit meer onder de dekens ligt.

Terug
Bovenaan