Slaapzakken tog 3

<p>Een vraagje over slaapzak.  Baby’tje van 4 maanden die altijd nog ingebakerd word maar wil langzaam gaan proberen over te gaan naar een slaapzak. Maar nu lees ik over tog waardes bij mijn eerste dochter nooit van gehoord en nu opeens volop. Is een slaapzak met de tog waarde van 3 te warm voor nu ? <br />Lees overal andere dingen. Denk ga even hier checken wat de ervaringen zijn </p>

Wij hebben de 4 seizoen van ouckababy. Elke zak heeft andere tog waardes waardoor je makkelijk kan aanpassen aan de slaapkamer temperaturen geheel jaar door. Zoon ligt nu in herfst zak 2,5 tog. 18 graden op kamer. In de strenge winter is het er 16 a soms 17 dan kun je of pyjama eronder doen of de zomerzak van 0,5 tog erover doen zodat je 3 tog hebt. In de zomer is het vaak 26 graden op kamertje en dan kan je de mouwen afritsen en is het 0,2 tog. Met mouwen 0,5 geloof ik. Super handig nooit geen foute tog temperaturen meer en heeft je kindje altijd de juiste temp.

Ik heb nog nooit op de tog waarde gelet. Gewoon twee dekentjes van jollein en een dunne licht gewatteerde slaapzak
Ik vind die waardes niet zo interessant, als mijn baby het maar niet koud heeft en lekker ligt.

Nooit op tog waardes gelet. Ieder kind is anders... mijn zoontje had het nooit koud en was dus dunner gekleed dan mijn dochter .... die draagt echt een hele dikke winterpyjama met lange mouwen romper en een dikke winterslaapzak. Ze had in de kraamtijd al moeite met zichzelf warm houden en dat met dr 8.5 pond. Daarom geloof ik niet zo in die tog waardes. Gewoon voelen of je kindje lekker aan voelt en of ze lekker slaapt... ik zou beginnen met wat dunnere dekentjes/slaapzakje want van de kou worden ze wel wakker.. dan kan je altijd nog wat warmers aan doen.. ze moeten de warmte wel kwijt kunnen..

Oké dus eigenlijk gewoon je gevoel volgen wat ik eigenlijk meestal doe haha! En nogmaals 4 jaar geleden las ik nooit over tog waardes. Prima dan ga ik de slaapzak gewoon lekker gebruiken en dan alleen een rompertje aan is denk ik prima ! We hebben boven ook geen verwarming of iets aan met slapen dus een lekker slaapzakje is heerlijk lijkt mij! 
Bedankt allemaal 

Terug
Bovenaan