SLAAPZAKRIEM ZEER ONVEILIG !!!

Hallo allemaal,

Een vriendin van ons heeft vorig jaar een slaapzakriem gebruikt, om zo te voorkomen dat haar zoontje op zijn buik zou draaien. Gelukkig liep ze langs zijn kamertje toen ze zag dat hij er zich helemaal in had omgedraaid en bijna op het punt stond te stikken! Nu las ik per toeval een artikel hierover: de riemen gaan uit de handel en worden zelfs verboden! Als je het wilt lezen, kijk ff op www.vwa.nl en typ bij 'zoeken' in: slaapzakriem. Dit als waarschuwing voor diegenen onder ons die deze riem wel (willen gaan) gebruiken.

Groet,

Anouk
 
hoi

prenatal waarschuwt al heel lang dat de riemen verboden zijn en eigenlijk niet verkocht mogen worden. zij hebben ook een waarschuwing op internet gezet kijk maar op www.prenatal.nl en daar kun je hun artiekel lezen.
mijn zoontjes zijn nu 8,5 mnd en slapen eigenlijk vanaf ze konden draaien op hun buik en zo liggen ze het lekkerste.

groetjes kristel
 
Het dochtertje van mijn nichtje is vorige week bijna gestikt omdat haar oma zo dom is om dat kind vast te leggen met zo'n slaapzakriem. Gelukkig hoorde haar vader haar heel hard huilen en is gelijk naar haar toe gegaan, anders wil ik niet weten hoe dit had kunnen aflopen.
Dus inderdaad, alsjeblieft niet gebruiken   !!
Mijn dochters slapen sinds ze kunnen draaien ook op hun buik (net zoals ik zelf doe). De oudste draaide ik in het begin nog om, maar ze draaide meteen weer terug en na advies van het CB laat ik ze nu liggen.

 
Hallo,

Prenatal waarschuwt inderdaad voor het gebruik van die riemen, ze worden overal uit de winkels gehaald omdat ze zeer onveilig zijn!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn zoontje slaapt als sinds hij een week of 2 is op zijn buik, op zijn rug sliep hij niet!!
En hij slaapt nog steeds op zijn buik net als ik.

Dus als je zo'n riem hebt, gooi hem alsjeblieft weg zodat niemand dat ding per ongeluk kan gebruiken.

Groetjes, Ilona mv Bram
 
Terug
Bovenaan