slaat de verveling al toe??

A

Anoniem

Guest
Ik heb daar met vlagen zo'n last van. Vorige week zat ik mezelf zo ontzettend in de weg, dat ik al huilbuien kreeg omdat mn mannetje niet naar de kermis wilde en ik mezelf dus weer een avond thuis zag zitten. En ik vind kermis niet eens leuk .
Strijken is ook mn nieuwe favoriete hobby. Nog even en dan ga ik ook de badhanddoeken strijken hihihi.
Aan de andere kant geniet ik er ook wel van hoor, want dit verlof komt zo nooit meer terug. Als er ooit een tweede kindje komt, heb je natuurlijk ook wel weer verlof, maar niet meer de tijd alleen aan jezelf.
Ben benieuwd of ik de enige ben!!

groetjes Petra
(37+4)

Hoi Petra,

Ik begrijp wat je bedoelt, alleen heb ik er nog helemaal geen last van. Logisch ook, want ik heb nog 2 oudere kinderen rondhobbelen die aandacht nodig hebben en naar school moeten enzo. Moet nog winterschoenen en winterjasjes voor die 2 kopen, want daar zal ik de eerste periode na de bevalling wel niet aan toe komen... en zo zijn er wel meer van die dingen die me voorlopig nog wel even bezig kunnen houden!

Ik zou zeggen: geniet er nog even van, want zoals je zelf al zei: dit is de enige keer dat je zoveel rust kunt nemen aan het einde van de zwangerschap!

Groetjes, Michele (37+3 van de 3e)

Ook hier een mama die geen tijd voor verveling heeft.
ik heb ook 2 kleine kids rondlopen (3 en 1)
wel heb ik zoiets van laat ik maar snel bevallen dan kan het allemaal weer gewoon lekker doorgaan, door de kwaaltjes word alles toch wat lastiger nu.
ik heb alles wel klaar denk ik maar ach het is toch wel een verschil hoor vergeleken met de 1e en zelfs met de 2e!
dus geniet er inderdaad maar van want nu kan je echt genieten!!

liefs Jenny (de magische 37 weken!!!)

Hoi!

De verveling slaat hier niet toe. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar, maar die is zo makkelijk dat ik daar niet echt achteraan hoeft. Ik ben helemaal into the schoonmaak. Alles wordt lekker met bleek en chloor gesopt. Heerlijk die geur. De wasbakken worden wel 10 keer op een dag gesopt. Erg overdreven, maar goed voor de bezigheidstherapie, hahaha. Verder heb ik eigenlijk alles wel op orde. Ben nog wat foto's aan het inplakken van de eerste om het een beetje bij te houden.

Geniet nog van die laatste weken voor jezelf! Straks heb je het een stuk drukker en is de dag voorbij voordat je er erg in hebt.

Groetjes,
Nelly 36w6d

Hoi hoi,

Ook ik heb eigenlijk weinig tijd om me te vervelen. Heb een zoon van 22 maanden die me lekker bezighoudt en ik heb ook nog genoeg klussen in huis te doen. Daarnaast ben ik me een bult aan het afspreken met vrienden want na de bevalling heb je daar even wat minder tijd voor....
Vandaag ga ik met schoonmama aan de grote schoonmaak terwijl zoontjelief op de creche zit. En ik ga eindelijk de kleertjes strijken en in de kast hangen. Wieg opmaken.
Heb vandeweek nog van alles aangeschaft voor in de bevallingstas. Nachthemd om in te bevallen enzo. Grote onderbroeken. Voedings-bh's. Kleine shampoo en douchecreme. EN de tas zelf! Zo'n leuke reistas van Kitsch Kitchen!
En in mijn echte vrije uurtjes zit ik lekker te kletsen op dit forum of op Hyves.
Genoeg te doen dus...Wordt er af en toe zelfs een beetje nerveus van. Ben ik bang dat ik het allemaal niet meer af krijg voor de kleine er is!

Nou ja, gniet maar lekker van je vrije tijd en bedenk je dat die verveleing echt niet heel lang meer zal duren ;-)

LIefs! Billie
36w4d

Hoi Petra,

Herkenbaar hoor, helemaal sinds alle officieele klusjes af zijn! Alle kleertjes gewassen en gestreken en alles in huis, in elkaar en klaar.
Ik heb bezigheidstherapie genoeg. Moet 3 keer in de week naar het ziekenhuis voor controle en aangezien ik zelf niet meer mag rijden (ivm medicatie) heb ik dus altijd een ziekenhuis date! Dat wordt meestal wel verlengt met een lunchje erbij zo kom ik mijn tijd wel aardig door. Daarnaast geef ik regelmatig gewoon lekker toe aan de vermoeidheid. Maar ja als manlief dan thuis komt wil ik inderdaad graag leuke dingen met m doen. Echte huilbuien heb ik niet zo'n last van, hoewel ik soms als ik voor de zoveelste keer weer eens boven de wc hang om m n eten d'r weer uit te gooien stiekum wel eens een traantje laat.
Maar goed waar ik in ieder geval druk mee bezig ben is aftellen .... nog maximaal 21 daagjes ;-) voordat ons kleintje   ons met haar directe aanwezigheid komt verblijden :)

Liefs,
Anne

Hoi Petra en de andere dames,

hier slaat de verveling nog niet toe. Sterkter nog ik heb het erg druk. Het huis is nl nog niet volledig opgeruimd. En aangezien ik erg slecht ben in opruimen enzo duurt dat dus erg lang. En in het weekend ook nog vaak andere dingen te doen dus tja (maar gelukkig nog wel tijd om te internetten) Het is ook maar waar je je prioriteiten legt natuurlijk. Maar de baby kamer is nu af (de (rol)gordijnen hangen nu ook) er moeten alleen nog een paar schilderijtjes opgehangen worden.
Maar met een beetje   rust vliegen de dagen om. Het tempo ligt toch wat lager dan voorheen.

Nou succes en lekker genieten van boekje lezen en niets doen want het komt voorlopig niet meer terug!

groetjes Belle

Ik geniet er onwijs van dat er even niet zoveel hoeft!  Vervelen komt misschien nog.  Er loopt hier een puber rond die idioot vroeg opstaat om met keurig gekapt haar te vroeg op school te komen (brugklassers hè!), maar nadat zij en manlief de deur uit zijn kruip ik nog even terug. Dan nog wat werken (slechte planning, ben nu (37 w 2d) bijna klaar), dan eten, weer slapen, nog wat baby-gerelateerds doen, koken, opruimen, beetje rommelen in huis en dan weer slapen!

Ik kan het me niet voorstellen dat ik ook nog zo'n schoonmaakkriebel krijg, maar het zou wel goed uitkomen eigenlijk, want nu doe ik het met frisse tegenzin! Hebben jullie dat ook, dat de rest van het huishouden er vanuitgaat dat jij degene bent die al het huishoudelijke werk doet, terwijl je dat toch echt altijd samen deed en het nu ook niet meer helemaal gaat?

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan