slaat zich zelf

Hallo Dames,
Als mijn dochter het er niet mee eens is slaat ze zich zelf op het hoofd dan is ze echt boos, moet ik dat slaan negeren of wat moet ik daarmee. Heel soms slaat ze mij ook in het gezicht vindt dit geen normaal gedrag want  ze is nog maar 16 maanden weet ook niet waar ze het vandaan heeft.  

Alvast bedankt karin,  
 
Onze jongste zoon van 22 maanden doet dit ook. Hij is dan inderdaad echt boos/verdrietig en slaat zichzelf op het hoofd, of gaat op de grond liggen bonken. Ik vind het heel moeilijk.
Ik probeer hem wel af te leiden maar dat lukt niet altijd.

Als hij mij slaat of in mijn buik schopt (ik ben zwanger)  zeg ik duidelijk dat dat niet mag, ik sla hem ook niet als ik boos ben tenslotte. Als hij na de 1e keer niet stopt gaat hij een minuut in de hoek. Gek genoeg werkt dat wel, dan is het boze zo over.

Dé tip heb ik helaas niet voor je, zoals ik al zei, ik vind het ook moeilijk hoor. Suc6!
 
hallo moeders

ik heb het zelfde meegemaakt toen mijn dochter ook 15 a 16 maanden was ze sloeg en bonkte met haar hoofd als ze d zin niet kreeg of boos was  en het beste was om het te negeren en dat hielp uitstekend.

veel succes ermee groetjes een moeder
 
Terug
Bovenaan