Slap en misselijk... help!

<p>Dag lieve (aanstaande) moeders,</p><p>Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en ik voel me zo rot. Ik ben constant moe, misselijk, hongerig en slap. Ik probeer alle tips te volgen, maar niks helpt langer dan een half uurtje. Ik word misselijk omdat ik honger heb, omdat ik iets gegeten heb, omdat ik me ingespannen heb (echt minimale inspanning), omdat ik een bh aan heb... Daarnaast heb ik een lage bloeddruk, dus als ik overeind kom wordt alles zwart voor mijn ogen. Ik heb dat nu nog maar een weekje en ik functioneer voor geen meter meer. Ik maak me zorgen over hoe ik dit kan volhouden.</p><p>Heeft iemand advies?</p><p>Groetjes,</p><p>Hasse.</p>
 
Hoi Hasse,
ik heb niet per se hele goede tips om het helemaal te verhelpen, want ik voel me pre-cies hetzelfde als jij..
Wat bij mij helpt is mezelf te dwingen om continu kleine beetjes te eten, ook tegen mijn zin in.. Vooral heel veel zout om mijn bloeddruk enigsinds normaal te krijgen helpt wel over de langere duur. Ik heb nu vakantie maar maak me ook grote zorgen hoe ik straks weer moet gaan werken, heb een enorm fysiek/actief beroep als fysio en groepslesinstructeur en weet echt niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Pas goed op jezelf en heel veel sterkte ermee, hopelijk voel je je snel beter!! 
 
Hoi Hasse! Gefeliciteerd met je zwangerschap. 
Ik weet hoe je je voelt want ik ben nu 13 weken zwanger en heb precies dezelfde klachten (gehad). Nog steeds voel ik me oververmoeid en misselijk en nog veel meer. 
De tip die ik je wil meegeven is, ga er niet te lang onnodig mee doorlopen, dat is zonde. Ik heb namelijk gedacht dat het allemaal vanzelfsprekende klachten waren tot ik bij de vk terecht mocht voor de intake. Nu zijn we weer een paar weken verder en is nav de bloedtest gebleken dat ik oa een vit D tekort heb. Voordat de kuur aanslaat zal ik 4-6 weken verder zijn. 
Je kunt ook bij je huisarts terecht, bespreek het met hem. 
Succes!
 
Dag allemaal,
Na nog twee dagen als een zombie rond te hebben gelopen ben ik bij de huisarts geweest. Hij heeft me Emesafene voorgeschreven. Gisteren voor het slapen een tabletje en ik ben een heel nieuw mens! Dus Libbylove, bel je huisarts ;-)
Sterkte!
Hasse
 
fijn dat je zo snel resultaat hebt!
ze zijn er niet voor niets die artsen, gewoon gebruik van maken ;)
bij mijn eerste zwangerschap (mk na 11 weken) hielp de medicatie niet. hele dagen in de badkamer gezeten. 
 
nu 5+2 ook erg misselijk. yukogast van vssm helpt vrij goed. en frisse lucht, slokjes heel koud water, waterijsjes. als het maar koud en fris is. ik eet veel fruit wat uit de koelkast komt en koud is en dus ook nog wat vitamines heeft :)
succes! 
 
 
Ik herken mij er helemaal in.
Zo misselijk dat ik op mijn werk niet kan functioneren. Ik ben ook naar de huisarts geweest en ik heb emesafene mee gekregen. Dit zijn tabletjes tegen misselijkheid en braken.
Dit helpt mij er goed en voel mij veel beter. Kan weer goed eten zonder dat ik bij elke hap denk: hmm, moet ik nu heel hard naar de wc rennen of niet!?
Hoop dat je ook snel een passende oplossing vindt, want er is niks aan als je je elke dag zo ellendig voelt.
 
Terug
Bovenaan