slap hoofdje

Mijn dochter is 9 weken oud en wil haar hoofdje niet omhoog houden. Ze is verder ook motorisch niet erg actief. Ze grijpt niet en ze houdt niet vast. Ze kijkt wel goed en lacht en brabbeld al heerlijk. Wie herkend dit en heeft tips
 
hoi, mijn zoontje is 11 weken oud. Hij houdt zijn hoofdje al een beetje rechtop. maar grijpen doet hij ook nog niet, hoor! Hij lacht en bekijkt de dingen grondig maar doet nog zeker geen moeite om naar iets te grijpen. ik denk dat dat ook nog wat vlug is. Hij ontdenkt stilaan zijn handjes en brengt die al bewust (of onbewust?) naar zijn mondje. Alleen als je je vinger in zijn handje legt, houdt hij die nog even vast.Hij brabbelt er ook op los. dus ik zou me niet ongerust maken. Alles op zijn tijd!
 
hoi
Maak je geen zorgen ze is best nog jong zeker om dingen te grijpen.
wat het hoofdje betreft mijn zoontje van 14 weken is er ook nog niet zo sterk in als hij op z'n buik ligt.
Wat je kan doen is haar 3x perdag op d'r buik te liggen om te oefenen en evt je duimen onder d'r oksels en handen op d'r borst om ze zo al iets omhoog te krijgen je zal zien het gaat er steeds makkelijker af. hang in de box iets wat van de ene naar de andere kant gaat zodat als je haar er naast ligt ze er naar kan kijken en er naar kan slaan dan komt dat grijpen ook wel.
Succes hopelijk heb je hier iets aan.
 
Hoi anoniem,

ik zou je geen zorgen maken hoor. Ze is nog zo jong en elk kindje ontwikkelt zich op haar/zijn eigen tijd. Ik weet het, het is een cliché maar wél echt waar. Zo lang ze tevreden is, niets aan de hand joh!
Je zult zien, zometeen doet ze dat soort dingen van de 1 op andere dag.
Veel plezier!!

Groetjes, Cornelie
 
Hoi,

Volgens mij inderdaad nix om je zorgen over te maken hoor! Je moet maar zo denken, de een is wat sneller dan de ander maar over ong. een jaar kunnen ze allemaal hetzelfde!
Het nekje kun je inderdaad wel trainen, door je baby elke dag heel even op de buik te leggen, met de ellebogen onder de schouders en de handen naar voren. Bijv. op het aankleedkussen als je het ruggetje insmeert of de haren kamt.
In het begin waarschijnlijk een drama, maar je zult merken dat als je dit dagelijks een aantal keer doet, er na een week al vordering in zit!
Nog even en je baby vindt het prachtig om in de box 5 minuutjes op de buik vooruit te kijken!
Veel succes,
Karin
 
Maak je geen zorgen, zelfs niet als het cb gaat zeuren. Mijn neefje wilde ook zijn hoofd niet omhoog houden (en helemaal niet op commando), hoewel hij het wel kon. Nu met vier en halve maand kan hij veel mee wat betreft grijpen en vindt hij het wel leuk om op zijn buik te liggen en zijn hoofd omhoog te houden.
Vanuit zijn perspectief gezien heeft het nu pas nut omdat hij nu iets kan. Gewoon lui dus!
Pas als je dochter het echt niet kan, zou ik mij zorgen gaan maken en dan pas echt over een paar maanden.
En mijn eigen dochter ging zich ook pas in handen en voeten interesseren na vier maanden. Wacht dus rustig af en eb geduld. Geloof me, over een paar maanden wens je dat het wat minder hard gaat om er extra van te kunnen genieten.
 
Maak je geen zorgen er is niets aan de hand met jouw kindje !!!
Mijn zoon is nu 16 weken en begint nu spulletjes vast te pakken en opdrukken kan hij nu net.
Niets om je zorgen om te maken en ieder kind heeft zijn of haar eigen ontwikkeling.
Geniet van je kindje zoals t nu is......gaat al hard genoeg !!!
 
Terug
Bovenaan