Slap nekje

Hallo...

Hier nog een vraagje.

Mijn dochtertje van 16 weken heeft nog steeds een onwijs slap nekje.. Ik heb al geprobeerd om haar elke dag meerdere keren op haar buik te leggen, maar dat wil ze absoluut niet en wordt echt helemaal woest. Uit "wraak" blijft ze ook plat met haar hoofdje op de bank liggen. Heeft iemand tips hoe ik op een andere manier haar nekje wat steviger kan laten worden?

Alvast bedankt

Groetjes Merei
Moeder van Iris Hayley 30-10-2007
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje (13 weken) heeft ook een bloedhekel aan op zijn buikje liggen om zijn nekje te trainen. Maarrrr... omdat het CB blijft mopperen dat ik toch echt méér moet oefenen zijn wij ook aan het proberen geslagen. Devolgende methodes lukken aardig en hij begint het zowaar een beetje leuker te vinden.

Broek en sokjes uit en op het aankleedkussen op haar buikje leggen ipv in de box. Dit schijnt toch makkelijker te gaan! (armpjes goed naar voren leggen!)

zelf een beetje onderuit gezakt gaan zitten en de kleine op haar buikje op jouw buik leggen. Armpjes maar voren!

Vooral op het aankleedkussen gaat het bij ons nu prima! in de box, op de bank of op het speelkleed weigerd hij nog steeds (ook bij het CB!!)

Hopelijk werkt dit een beetje!
suc6!
 
Mijn dochtertje heeft kiss en krijgt daarom fysio en die heeft vaak goede tips. Wat je kunt doen is inderdaad haar op jouw buik leggen en zo stimuleren of op de bank gaan zitten met je benen een beetje uitelkaar . Je kindje zet je tussen je benen (niet naar je toe maar andersom) en steunt met het rugje tegen je bovenarm . Kontje op de bank De beentjes bungelen over je bovenbeen (ik hoop dat het een beetje duidelijk is ... Met je bovenarm brengt je je kindje een beetje naar voren en het gaat vanzelf een balans zoeken . Mijn dochtertje vind het helemaal geweldig om te oefenen op deze manier.
 
van het cb hadden we ook die goed bedoelde adviezen mee gekregen van op buik laten liggen enz enz nou mijn dochter werd daar alleen maar lustelozer van
ik heb alles in de wind geslagen en na 4,5 maanden heeft ze zich zelf de spieren getraind, tja en dat gebeurde gewoon in haar eigen bedje

dus maak je niet druk uiteindelijk wil ook jou baby verder in de ontwikkeling en zal ze zelf wel enige moeite voor doen hoor om dat stadium te halen

veel suc6 nog
 
Merel krijgt ook fysio. Ze had een te erge voorkeurshouding en was niet sterk genoeg in de nek.
Allerei oefeningen gekregen en het gaat nu een stuk beter.
Al is op de buik liggen nog steeds niet favoriet.
Wordt wat als ze straks moet gaan kruipen.
Een van de tips die ik heb gekregen is haar voor het uit box tillen uit bedje etc haar eerst op de zij te draaien. En dan rustig op te tillen.
Op die manier moet ze zelf haar hoofd rechtop zien te krijgen en traint ze dus de nekspieren.
Ook het op de arm nemen in zithouding. En dan het hoofd los van het lichaam. En haar dan uit balans halen zodat ze de nekspieren moet aanspannen om het hoofd weer geod te krijgen.
Of haar half neerleggen in je armen  zodat ze als ze wat wil zien het hoofd moet optillen.
Er zijn dus wel oefeningen voor.
Misschien als je erg twijfels zou je aan het CB om een verwijzing naar de kinderfysio kunnen vragen .
Zodat je wat tips kunt krijgen en de dingen goed worden voorgedaan.
Het is denk ik beter om ze eerst een keer te zien en onder begeleiding t eproberen dan om zelf te gaan lopen vogelen met die oefeningen.
 

als je haar op de buik legt leg da nje eigen hand op haar billen. haar benen gestrekt, als ze die optrekt dan gaat alles in de kromming en lukt strekken van de nek niet. je kunt ook een hydrofiel luier oprollen en onder haar oksel leggen. armpjes naar voren.

bij ons is buikliggen op het aankleedkussen niet favoriet, dus doe ik het vaak ook op andere plekken. of op mijn bovenbeen.

wat ook een leuke oefening is (meer voor romp hoofd coordinatie) is dat je haar laat zitten op de rand van de tafel. haar beentje hangen naar beneden en jij hebt haar vast tussen haar schouderbladen. duimen op haar borst. ze moet dan ook proberen haar nek te rechten.

succes ermee.

 
Terug
Bovenaan