Slapeloos na 2e vaccinatie

<p>Hoi, </p><p>2 dagen geleden heeft mijn zoontje zijn 2e prikje gehaald. De dag zelf was hij wat slaperiger maar ging het verder oké. </p><p>Alleen gister en vandaag is hij juist slapeloos. Niks lijkt te helpen, ik doe er een uur of soms langer over om hem in slaap te krijgen en dan wordt hij na 15 minuten weer wakker ?</p><p>Hij is wel moe, rode oogjes en gapen af en toe. Kan dit nog door het prikje komen? Iemand een idee? </p><p>Draagdoek, white noice, bij me houden ik heb alles al geprobeerd .. </p>

Mijn zoontje had dat ook pas een paar dagen later! Heel zielig :(
je kunt altijd even naar de huisarts om te checken of er niks met de oortjes is...
maar zolang hij goed drinkt en plast, en niet te lang hoge koorts heeft kun je weinig anders doen dan even er doorheen en er heeeeeel veel voor hem zijn. Als er niks anders aan de hand is dan gaat het wel weer over.
sterkte!

Het immuunsysteem reageert op vaccinatie. Hierdoor even dagje minder fit voelen maar super goed voor toekomst en immuniteit. Alleen kunnen ze daardoor even uit ritme gaan. Net zoals baby’s uit ritme gaan bij verkoudheid of andere (virale) infectie. Dat hoort er bij. Wij gaan ook uit ritme na griep, als we paar dagen meer slapen

Bij ons viel de 2e vaccinatie precies samen met het derde sprongetje. Drie dagen een huilend mannetje gehad en daarna was alles weer goed ?

Ja sprongetje zou het ook kunnen zijn, maar daar zat ie al wat langer in volgens Oei ik groei. Maar kan ook een combinatie zijn inderdaad.. 
Bedankt voor de reacties! 

Terug
Bovenaan