Slapeloosheid

Nu ruim 17 weken zwanger en sinds 4 weken slaap ik 's nachts nauwelijks. Ongeveer 3 uur wakker liggen en energie voor 10! Overdag is dat natuurlijk het tegenovergestelde...

Herkent iemand dit? Wie heeft de gouden tip ;-)
 
Helaas bekend probleem, ook al van voor de zwangerschap. Nu geen medicatie vanwege zwangerschap. Ga dit woensdag bespreken bij verloskundige.
 
Hier ook en nu 36 weken zwanger en nog steeds last? zoveel mogelijk rust nemen overdag.. Vooral straks tijdens je verlof! Met een voedingskussen slapen is ook heel fijn! 
 
Zolpidem tabletten zijn er in 2 verschillende sterktes - 5mg en 10mg.
De gebruikelijke dosis is één tablet van 10 mg, één uur voordat u naar bed gaat. Als u ouder bent dan 65 jaar, of als u nier- of leverproblemen heeft, kan de arts u een lagere dosis van 5 mg geven.
Slik de tablet in zijn geheel door met een slok water. Niet fijnmaken of kauwen. U kunt zolpidem met of zonder voedsel innemen.
Het is belangrijk dat u het advies van de arts opvolgt bij het innemen van dit geneesmiddel. Hij kan u vragen om slechts 2 of 3 nachten per week een tablet in te nemen, in plaats van elke avond.
 
 
Ik heb ook wel vaker last van slecht slapen en slapeloosheid. Dan probeer ik altijd even na te gaan waardoor dit komt. Lig ik te piekeren, dan sta ik even op en schrijf ik alles van me af. Helpt dit nog niet, dan gebruik ik een app met luisterverhalen voor het slapengaan, geleide ontspanningsoefeningen of gewoon white noisegeluiden naargelang wat ik nodig heb op dat moment. Ik probeer sowieso schermen te mijden vanaf ongeveer een uur voor het slapengaan. Lezen helpt voor mij ook goed om te ontspannen en in slaap te vallen als mijn hoofd het te druk heeft. Een tas warme melk of thee erbij en het plaatje is compleet ?. Misschien heb je hier iets aan, misschien ook niet maar het kan nooit kwaad om eens uit te testen denk ik. Medicatie zou ik persoonlijk eerder als laatste redmiddel nemen en goed overleggen met je arts zodat je zeker niets verkeerd neemt tijdens je zwangerschap. Succes!
 
Terug
Bovenaan