Slapeloze nacht

Goedemorgen mama's,

voor mij een wat minder "goede" morgen. Want Sigrid is vannacht weer de gehele nacht aan het spoken geweest. Ik ben echt bekaf!!! Niets is erger dan je op je "vrije" dag gebroken te voelen.  Dus deze had ik vanmorgen wel nodig.
op dit forum te vinden. Maar moet gewoon even mijn verhaaltje kwijt. Natuurlijk hoort dit allemaal bij het ouderschap, het is helemaal gratis. Vannacht toen we al bijna 3 uur met haar bezig waren, moest ik ook gewoon een beetje lachen. Nadat ze voor de 3e  keer bij ons in bed werd geplaatst, zag ik haar kopie en ze keek ontzettend lief en toen verscheen een grote smile achter haar fopje, toen kon ik mezelf niet meer kwaad maken over het feit dat ze ons al de hele nacht bezig hield. Na wat geknuffel,  dicht tegen me aan gelegd en is ze "gewoon" gaan slapen.  
Maar goed dit is niet de  bedoeling natuurlijk. Dus ik het CB gebeld voor advies. Ik kreeg een super lieve dame aan  de telefoon en besprak met mij een techniek die je nu ook veel bij de opvoedprogramma's ziet. Gewoon weg neerleggen, zeggen dat ze moet gaan slapen en dan gewoon weggaan. Dit herhaal je steeds als  ze weer begint met huilen. Na week moet er dan grote verbetering in zitten. Ze zei dat ze door het herhalen vanzelf  wel gaat snappen wat de bedoeling. Dus geen gezelligheid meer s'nachts, geen flesjes, geen boekjes en geen knuffels van papa of mama meer.    Jullie weten  natuurlijk wel wat deze mama gaat proberen......... Precies!!!    
Ik laat jullie volgende week wel het resultaat horen.

Groetjes,

Petra
 
Hoi Petra,

Bekend verhaal, hier hebben we er ook een die nog regelmatig ´snachts niet wil slapen en als Papa er bij komt is hij direct helemaal wakker om te spelen. Wij zijn nu ook al een tijd bezig met het wakker in bed leggen, laten huilen en vertellen dat het tijd is om te slapen en om de 15 minuten terug komen om het weer te vertellen ....
Vergt soms wel veel energie, helemaal om 04.00 uur maar het is het wel waard. Erik (8 mnd) slaap nu snachts veel beter en overdag ook.
We hadden dit ook al voor de feest dagen toegepast maar toen het eenmaal goed ging zijn we heel snel terug gevallen in ons oude patroon en voor dat we het wisten lag hij weer bij ons in bed... dus nu heb ik de stappen op geschreven en houden we ons daar aan en gaat alles weer een stuk beter.

Veel sucess
Petra
 
Hai Petra,

en het werkt echt!!!!!!
Je voelt je vreselijk schuldig en slecht maar als je dan ziet dat het werkt dan moet het wel een beetje goed zijn toch?

Schreef al bij het verhaal over die stressende mannen een beetje over mijn dochter.

Toen ze drie maanden onafgebroken had liggen huilen en ik inmiddels zover was om haar weg te geven kwam mijn redding: inbakeren en een hele strenge babyfysio.
Het was eten, op schoot zitten, in de box spelen en zodra ze ging huilen moest ze naar bed. Als alles goed was (schone luier, geen honger, niet koud of warm) dan mocht ik niet terug. Heb dagen zitten janken voor de babyfoon, totdat mijn babyfysio deze gewoon afpakte. Ik moest maar gaan lopen buiten of roken (ja daar was ik weer snel mee begonnen) of boodschappen gaan doen, maar ik mocht er niet meer heen. Al snel hoor je precies of er echt was is of dat het gemanipuleer is van de kleine..... en na een week of drie (living hell) ging het beter... ze sliep, ze bleef slapen.....

Nu lag ze tot een maand geleden nog vast met zo'n band om haar matrasje (ja gevaarlijk, maar ze wou niet slapen als ze los lag) en nu ligt ze los. Ze zit inmiddels in de fase dat het licht niet uit mag, er monsters in haar kamer zitten (2 jaar oud) en gaat met veel protest slapen. maar nog steeds........... ik vertel dat er geen monsters zijn, doe een nachtlampje aan en ga soms nog 1 keer terug om te voorkomen dat ze volledig over haar zeik raakt en dan is het klaar. Na een half uur geeft ze het meestal op en slaapt ze...

Suxes en echt volhouden.
 
Goedenavond mama's,

Nou ik moet idd zeggen dat de tactiek zijn vruchten begint af te werpen. Het is niet zo zeer dat ze niet meer wakker wordt midden in de nacht, al hebben we wel weer 1 nacht heerlijk door kunnen slapen. Maar als je er dan even naar toe gaat om te kijken en ik zeg mama en papa zijn in de kamer hiernaast, we gaan slapen en welterusten. Is het nog wel even mopperen, maar binnen 10 minuten is ze weer vertrokken.

Maar misschien komt het omdat ze de afgelopen week ook heel erg actief is geweest overdag. Ze wil graag op haar beentjes staan, echt prachtig vindt ze het.   Ik blijf in ieder geval bij deze tactiek tot dat het niet meer nodig is.

Groetjes,

Petra
 
Hallo allemaal,
Onze dochter van 15 maanden wordt sinds een maand of 3 ook 's nachts huilend wakker. Op het CB werd ons ook verteld dat we haar gewoon moeten laten liggen, er naar toe gaan, aai over de bol, vooral niets zeggen en weer weggaan. Resultaat is op dit moment dat ze met haar hoofd tegen de rand van haar ledikantje gaat bonken. Moeten we dit ook negeren? I
 
Terug
Bovenaan